گروه سینمایی هنرآنلاین: «درخشش» از ترسناک‌ترین و موفق‌ترین فیلم‌های گونه وحشت در تاریخ سینماست و صحنه حمله شخصیت جک تورنس با بازی جک نیکلسن با تبر به همسرش وندی از ماندگارترین صحنه‌ها. برای فیلمبرداری بخش‌هایی که جک تبر در دست دارد، یک تبر واقعی وجود داشت و طراحان صحنه چند تبر با چوب و فوم سخت هم ساخته بودند تا در صحنه‌های شلوغ‌تر استفاده شود.

تبر ۸۹ سانتیمتری که کاملا شبیه تبر اصلی بود و سر و بدنه آن را هم شبیه فلز و چوب نقاشی کرده بودند تا طبیعی به نظر برسد و البته به بازیگران و عوامل صحنه آسیب نرساند. یکی از این تبرهای فومی سال ۲۰۱۹ به بهای ۵۷ هزار و ۶۰۰ دلار فروخته شد و انتظار می‌رود این یکی بیش از ۶۲ هزار دلار چکش بخورد. گمان می‌رود فقط یک تبر اصل چوبی در دنیا مانده باشد که آن هم دو سال پیش ۲۱۱ هزار دلار به فروش رفت.

استودیو برادران وارنر سال ۱۹۸۰ کتاب «درخشش» استفن کینگ را با حضور کوبریک روی صندلی کارگردان به فیلم تبدیل کرد. هر چند نویسنده نامدار از نتیجه کار راضی نبود اما نسخه سینمایی «درخشش» درخشید و به مذاق منتقدان و تماشاگران خوش آمد. «دکتر اسلیپ» ادامه کتاب کینگ بود که سال ۲۰۱۹ با بازی یوان مگرگور فیلم شد و تحسین نویسنده را هم برانگیخت.