گروه سینمایی هنرآنلاین: «قصیده گاو سفید» پس از نمایش در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، سال گذشته به بخش مسابقه رسمی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین راه یافت. تازه‌ترین تجربه صناعی‌ها که همراه مقدم روی صندلی کارگردانی آن نشسته، با ۱۴ فیلم دیگر در برلیناله مجازی ۲۰۲۱ رقابت کرد و با وجود استقبال نسبی منتقدان و تماشاگران به جایزه‌های بخش مسابقه نرسید.

فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف بیستمین جشنواره فیلم ترایبکا روز گذشته اعلام و مشخص شد «قصیده گاو سفید» تنها نماینده سینمای ایران در این دوره است. این فیلم در نخستین نمایش جهانی خود در منطقه آمریکای شمالی همراه دو فیلم دیگر در بخش هفته منتقدان ترایبکا روی پرده می‌رود و سه فیلم این بخش را سه منتقد از میان آثار تحسین‌شده سینمای جهان برگزیده‌اند.

امسال در ۲۰ سالگی ترایبکا از ۹ تا ۲۰ ژوئن در مجموع ۶۶ فیلم از سراسر جهان به نمایش درمی‌آیند و ۵۴ فیلم از این فهرست نخستین نمایش جهانی خود را تجربه می‌کنند. فیلم‌هایی هم که قرار بود سال گذشته در ترایبکا حضور داشته باشند و به دلیل شیوع کرونا نمایش آنها لغو شد، در برنامه نمایش امسال جشنواره قرار گرفته‌اند.