گروه مد و لباس هنرآنلاین: تولید محتوا برای یک هنرمند یا طراح مد با تولید محتوا برای آدم‌های عادی بسیار متفاوت است. در تولید محتوا برای یک طراح مد و هنرمند، ماده به حداقل می‌رسد و روح حاکمیت پیدا می‌کند. وقتی روح انسان در تولید محتوا حاکمیت پیدا می‌کند، آنچه خلق می‌کند، ماندگار و جاودانه خواهد شد. بسیاری از آثار در حوزه‌های لباس، نقاشی، طرح‌های اکسسواری‌ها و جواهرات در جهان جاودانه شده‌اند و مثل آن‌ها وجود ندارد چرا که با روح هنرمندان آثار همراه شده است.

واقعیت آنکه تولید محتوا اصلی‌ترین قسمت ماجرا است. اگر کسی محصول و تولید محتوا نداشته باشد، چطور می‌خواهد برند شود؟ یک واحد سازمانی، یک دستگاهی دارد که با آن دستگاهش می‌تواند در ساعت، فلان قدر پارچه تولید کند. محصولی که تولید می‌کند مارک می‌خورد و وارد بازار هدف می‌شود و به‌عنوان یک محصول برندینگ به بازار می‌آید.

مثلاً همین تلویزیونی که ما می‌خریم ماحصل دستگاه‌های پیشرفته رباتیک فلان شرکت است. حالا وقتش است که پرسونال برندینگ ما هم به همان مقدار تلاش کرده و تولید محتوا کند. درواقع می‌توان گفت باارزش‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر برای پرسونال برندینگ شدن در دنیای مد و طراحی این است که شما تولید محتوا یا محصول داشته باشید.

پرسونال جریانی است که به‌مثابه یک تولیدکننده محصول عمل می‌کند. در عرصه مد باید رگال‌ها پر از شومیز، شلوار و انواع مانتوها و ... باشد. حال جای طرح این پرسش باقی است که آمدیم تولید کردیم اما اگر نخریدند چه‌کار کنیم؟ اگر بخواهیم به سراغ محاسبات مغزی‌ برویم نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم. هنرمندان باید با دل‌شان کار کنند و کاری که با دل‌شان می‌کنند قطعاً بر دل نیز می‌نشیند.

اگر کسی واقعاً بخواهد پرسونال برندینگ شود شروع به تلاش بیشتر می‌کند. حال آنکه هنرجو در هر عرصه‌ای نخستین و مهم‌ترین رسالتش آن است که جهان پیرامونش را خوب ببیند و در بازگو کردن مشاهداتش توانمند باشد.  

تولید محتوا می‌تواند به‌مثابه یک کارمند بانک، یک کارگاه شیرینی فروشی و یک کارگاه تولید کفش باشد. شما فکر کنید کارمند بانک هستید و از صبح تا شب قبض صادر می‌کنید. در واقع دارید عملی را انجام می‌دهید که هیچ محتوایی در آن تولید نمی‌شود. بسیاری از برندهای بزرگ کسانی بودند که خودشان کارمند، نگهبان و دانشجو بودند. مثلاً جورجیو آرمانی دانشجوی پزشکی بود ولی با خودش گفت من چرا باید از صبح تا شب به بیماران خدمات بدهم و هیچ محتوایی را تولید نکنم؟

او دوست نداشت فقط کار خدماتی انجام بدهد و به همین خاطر شم هنری خودش را به سمت برند معروف جورجیو آرمانی هدایت کرد. از طرفی تولید محتوا می‌تواند به‌مثابه یک شیرینی فروشی هم باشد. یک شیرینی فروشی از صبح تا شب ده‌ها مدل شیرینی تولید می‌کند و آن شیرینی‌ها مخاطب هدف دارد و این یعنی تولید محتوا.