به گزارش هنرآنلاین، حامد جعفری، مدیر عامل گروه هنرپویا با تاکید بر لزوم گسترش آموزش حرفه‌ای و کاربردی در حوزه انیمیشن برای برطرف شدن یکی از موانع تولید در این صنعت نوپا، از راه‌اندازی آموزشگاه تخصصی این مجموعه با همکاری استدیو گنبدکبود خبر دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ «مدرسه هنری ویستا» با هدف تربیت نیروی کار ماهر در صنعت انیمیشن که یکی از چالش‌های مهم فعلی استدیوهای کوچک و بزرگ محسوب می‌شود، از امسال کار خود را آغاز خواهد کرد. 

جعفری ادامه داد: فراگیر کردن دانش تولید انیمیشن در بین جوانان و نوجوانان ایرانی که می‌خواهند آینده شغلی خود را در این صنعت دانش بنیان رقم بزنند، از اهداف مهم «مدرسه هنری ویستا» خواهد بود.

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» گفت: از جمله مزیت‌های رقابتی این مدرسه هنری، ارائه آموزش‌های کاربردی در زمینه انیمیشن‌های دو بعدی و سه بعدی به هنرجویان به منظور تسهیل و آماده سازی آنها برای شروع فعالیت در صنعت پویانمایی است. همچنین گروه هنرپویا و استدیو گنبدکبود زمینه اشتغال به کار هنرجویان برتر «مدرسه هنری ویستا» را بلافاصله پس از گذراندن دوره‌ها در مجموعه‌های خود و چند مجموعه انیمیشن‌سازی دیگر کشور فراهم کرده‌اند.

جعفری افزود: این آموزشگاه در مراحل بعدی، به جهت انجام مسئولیت اجتماعی و با هدف حمایت از نوجوانان و جوانان با استعداد ایرانی، اقدام به ایجاد شرایط ویژه بورس هنرآموزی، برای بخشی از داوطلبان آموزش انیمیشن خواهد نمود.

وی گفت: در فاز اول راه‌اندازی این آموزشگاه دو کارگاه آموزشی انیمیشن سینمایی «فیلشاه» و سریال انیمیشنی «روبی و جوجه‌ها» به صورت اختصاصی در «مدرسه هنری ویستا» تولید شده و از طریق سایت «تیوال» در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

 اولین گروه از هنرجویانی که می‌توانند با بورسیه و به صورت کاملا رایگان در مدرسه هنری ویستا ثبت نام کنند نیز از بین کسانی که تمارین این کارگاه‌ها را انجام می‌دهند انتخاب خواهند شد.

«مدرسه هنری ویستا» وابسته به گروه هنرپویا و استدیو گنبدکبود است و مدیریت آن را وحید محرابیان بر عهده دارد.