گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: در شرایطی که انگلستان از نظر واکسیناسیون کرونا شرایطی مناسب دارد و دولت بوریس جانسن در حال بازگشایی گام به گام اقتصاد است، نمایشگاه کتاب لندن همچنان تحت تاثیر شیوع کرونا امکان میزبانی از دوستداران کتاب را نخواهد داشت.

پنجاهمین نمایشگاه کتاب لندن سال گذشته ابتدا لغو و سپس آنلاین برگزار شد و امسال در حالی برای سه روز از 29 ژوئن آغاز می‌شود که کتابفروشی‌های سراسر بریتانیا برای اولین بار در سال جاری اجازه فعالیت یافته‌اند اما شرایط برای حضور مردم و نمایندگان شرکت‌های نشر در نمایشگاه فراهم نیست. اندی ونتریس، مدیر نمایشگاه کتاب لندن دلیل آنلاین برگزار شدن آنلاین این دوره را دغدغه تامین امنیت و سلامت حاضران اعلام کرد.

نمایشگاه کتاب لندن که از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای ادبی و دنیای نشر در جهان است، هر سال در ماه آوریل برگزار می‌شد اما سال گذشته در ابتدای شیوع کرونا به ناچار آنلاین شد و امسال هم به شیوه دوره گذشته فقط در قالب مجازی و آنلاین برگزار می‌شود. مدیران LBF امیدوارند آوریل 2022 به همان شیوه همیشگی بازگردند و میزبان نویسندگان، ناشران و دوستداران کتاب باشند.