به گزارش هنرآنلاین، خانه کاریکاتور ایران به عنوان یکی از مراکز تخصصی کاریکاتور، از ابتدای تاسیس تاکنون تلاش نموده تا زمینه‌ای برای معرفی تجربیات حرفه‌ای و تخصصی هنرمندان این عرصه و گسترش فعالیت‌های نمایشگاهی، پژوهشی و آموزشی مرتبط با آن فراهم نماید.

در همین راستا سایت جدید و اختصاصی این مرکز با هدف توسعه و تقویت بنیان‌های کارتون و کاریکاتور در بخش‌های مختلفی همچون اخبار، فراخوان ها، جشنواره‌ها و مسابقات ملی و بین‌المللی، معرفی آثار هنرمندان، اثر روز، نمایشگاه مجازی و… طراحی شده و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ رونمایی و قابل بهره برداری خواهد شد.

در همین رابطه شهرام بابایی رییس خانه کاریکاتور ایران گفت: امروزه رسانه‌های هنری تحت وب، نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد جریان‌های هنری پویا و معرفی هنرمندان خلاق در عرصه‌های ملی و بین المللی داشته و در گسترش گرایش‌های متنوع هنرهای تجسمی بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. در این میان، معرفی رویداد‌های مرتبط با کارتون و کاریکاتور که توامان بار هنری و مفهومی مضاعفی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و… داشته، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بابایی افزود: لذا با توجه به تحولات و رشد پر سرعت رویدادهای این حوزه و ضرورت آگاهی یابی، اطلاع‌رسانی و همگام‌سازی هنرمندان ایرانی برای تعامل با یکدیگر و سایر نقاط جهان، کمبود رسانه‌های تخصصی که همچون مرجعی در اختیار هنرمندان باشد، احساس می‌شود. از این رو خانه کاریکاتور ایران به عنوان یکی از مراکز تخصصی کارتون و کاریکاتور، همواره تلاش نموده تا زمینه‌ای برای معرفی تجربیات حرفه‌ای و تخصصی هنرمندان این عرصه و گسترش فعالیت‌های نمایشگاهی، پژوهشی و آموزشی مرتبط با آن فراهم نماید و در همین راستا سایت اختصاصی این مرکز با هدف توسعه و تقویت بنیان‌های کارتون و کاریکاتور طراحی شده و پنجره تازه‌ای را به روی هنرمندان این عرصه گشوده است. امید که این اقدام بتواند گامی موثر در معرفی هرچه شایسته‌تر کارتون و کاریکاتور در فضای مجازی بردارد.

سایت جدید خانه کاریکاتور ایران به نشانی www.cartoonhouse.ir در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.