گروه سینمایی هنرآنلاین: فرزند هنرمند مرحوم علی حاتمی که بازیگری را با آثار پدر فقیدش در «کمال‌الملک» و «دلشدگان» آغاز کرده بود، تا مدت‌ها فقط با فیلمسازان بنام و کارکشته همکاری می‌کرد؛ از داریوش مهرجویی با «لیلا» که اوج کار کارگردان و بازیگرش بود تا کمال تبریزی و علیرضا رئیسیان و فریدون جیرانی و مرضیه برومند و البته «ارتفاع پست» که تا امروز اولین و همکاری حاتمی و ابراهیم حاتمی‌کیا بوده است.

لیلا پس از آن با بزرگانی چون مسعود کیمیایی، زنده‌یاد عباس کیارستمی، رسول صدرعاملی، فیلمساز محبوبش حمید نعمت‌الله، اصغر فرهادی، بهمن فرمان‌آرا و چند نفر دیگر هم همکاری کرد اما یک ویژگی او نداشتن نگرانی از بابت حضور جلوی دوربین فیلمسازان تازه‌کار است. هر چند او در اولین مورد از این دست همکاری‌ها بازیگر «سیمای زنی در دوردست» شد که علی مصفا روی صندلی کارگردانی آن نشسته بود.

محمد احمدی با «شاعر زباله‌ها»، «چیزهایی هست که نمی‌دانی» با فردین صاحب‌الزمانی، «سر به مهر» با هادی مقدم‌دوست و «من» با سهیل بیرقی چهار فیلم دیگر کارنامه لیلا حاتمی است که این ستاره سینمای ایران در آنها با کارگردانان تازه‌کار همکاری کرده و نتیجه هم معمولا خوب و پذیرفتنی از کار درآمده است.

او در یک سال اخیر در دو فیلم اول بازی کرد؛ «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی، منتقد کهنه‌کار و «هرمان» از علی بهراد هر دو به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی. به این ترتیب، حاتمی در کارنامه خود هفت فیلم اول دارد تا نشان دهد از همکاری کردن با تازه‌کارها نمی‌هراسد و از تجربه‌های تازه استقبال می‌کند.

لیلا حاتمی بازی در «هرمان» را همین هفته پیش به پایان رسانده و در آن برای نخستین بار با مهرداد صدیقیان همبازی است. گفته می‌شود قرار است نام فیلم اول بهراد در ادامه عوض شود اما هر چه باشد، حضور حاتمی کافی است تا تماشاگران به کیفیت «هرمان» اعتماد کنند و منتظر اکران آن بمانند.