گروه تجسمی هنرآنلاین: کار ساختن «مسیح حامی» از سال ۲۰۱۹ به پیشنهاد شهردار انکانتادو آغاز شد اما او به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و تا رونمایی از این تندیس زنده نماند. قرار است این مجسمه غول‌پیکر چند ماه دیگر رونمایی شود تا رکورد تندیس ۳۸ متری «مسیح رهایی‌بخش» را بشکند که آوازه آن از بلندی‌های پیرامون شهر ریودوژانیرو تا سراسر جهان رفته است.

جنسیو مورا و پسرش مارکوس معماران و سازندگان اصلی این تندیس هستند و می‌خواهند علاوه بر ترویج ایمان، نقشی هم در رونق گردشگری منطقه داشته باشند. فاصله میان دو دست تندیس «مسیح حامی» ۳۶ متر است و یک جایگاه در بلندی ۴۰ متری زمین درست کنار سینه مسیح قرار می‌گیرد تا گردشگران از آن بالا بتوانند چشم‌انداز پیش رو را تماشا کنند. برای رسیدن به آن بلندی یک آسانسور درون بدنه تندیس قرار خواهد گرفت.

Christ1

بلندترین تندیس مسیح با ۵۲.۵۵ متر در اندونزی است و تندیس مسیح پادشاه با فقط پنج سانتیمتر کمتر از آن در لهستان قرار دارد. به این ترتیب، «مسیح حامی» با ۴۳ متر سومین تندیس بلند دنیا خواهد بود. از بودا و مریم مقدس چند تندیس بلندتر از این سه تندیس مسیح در گوشه و کنار جهان وجود دارد.