گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: احمد آرام نویسنده و مترجم، از چاپ سه مجموعه نمایشنامه از سوی انتشارات دریانورد خبر داد و به هنرآنلاین گفت: این کتاب‌ها که به‌تازگی نشر یافتند هر کدام حاوی دونمایشنامه مدرن با موضوعات اجتماعی با عناوین «تخم‌مرغ فلزی»- «فرشته‌ای با کفش‌های اسکیت» و «آخرین بار کی دیدمت گندم؟!»- «خانه تلخ» و «به خاک‌سپاری زن زنده»- «اسم شب، ویرجینیا وولف» هستند.

او با این توضیح که مجموعه داستان «خوکچه بادنما» را نیز در نشر نیماژ در دست چاپ دارد، افزود: این مجموعه شامل پنج داستان با عنوان‌های «حفره»، «آن سه نفر»، «خوکچه بادنما»، «خانه اچو» و «لطفا منو نکُش، سُندُل» است. این پنج داستان با پنج موضوع مختلف روایت می‌شود که پس پشت آن‌ها اضطراب، ترس و نگرانی قرار دارد. اغلب داستان‌ها به زمان‌های دور می‌رود و خاطرات آن دوران را وارد چرخه روایی می‌شود بی‌آنکه داستان در دام خاطره‌گویی اسیر شود. خاطره در واقع یک پی‌رنگ ناقص است که با عناصر داستانی می‌آمیزد و کامل می‌شود. هر موضوعی شیوه روایی خود را دارد و سعی کرده‌ام صدای واقعی شخصیت‌ها در قالب راوی اول شخص از پویایی خاصی برخوردار باشد. بیشتر تلاش داشتم خودم را تکرار نکنم تا بتوانم به فضاهای مطلوب بروم، از این روی تکنیک روایی این مجموعه تازه و بدیع خواهد بود.

آرام با بیان این که فیلمنامه «سایه دریا» را برای چاپ به انتشارات هلیله سپرده، ادامه داد: موضوع این متن بومی در مورد سنت قدیمی است که هر زنی که همسرش در دریا غرق می‌شود نمی‌تواند با فرد دیگری ازدواج کند و طبق سنت آن آبادی زن شوی مرده باید به خیل بیوه زن‌ها بپیوندد تا شب‌های چهارشنبه روبروی دریا یک ترانه بومی بخوانند. از آن پس شوهر آن زن، دریا می‌شود. چنانچه زن، عاشق فرد دیگری شود باید از آن آبادی برود. این فیلمنامه قرار بود توسط زنده‌یاد خسرو سینایی ساخته شود.

او که این روزها مشغول تکمیل رمان «مرگامرگ» است، تصریح کرد: داستان در یک شهر فرضی اتفاق می‌افتد و رویکردی مدرن دارد. فضای وهم‌آلودی در مورد مرگ و زندگی است. مجموعه داستان «به چشم‌های هم خیره شده بودیم» نیز اسفند سال گذشته از سوی نشر نیماژ چاپ شد که شامل پنج داستان با عناوین «فانوس»، «شب به یاد ماندنی»، «راگا»، «خرده‌روایت‌های منطقه‌ البروج» و «دره‌های ماه‌زده» است.

احمد آرام متولد سال ۱۳۳۰ در بوشهر، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، نقاش و کارگردان تئاتر است. «غریبه در بخار نمک» نخستین اثری است که او نشر یافت و پس از آن آثار متعددی نظیر «مرده‌ای که حالش خوب است»، «کسی ما را به شام دعوت نمی‌کند»، «سگی در خانه یک آنارشیست دست دوم»، «همین حالا داشتم چیزی می‌‌گفتم»، «حلزون‌‌های پسر»، «بیدارنشدن در ساعت نمی‌‌دانم چند»، «باغ استخوان‌‌های نمور» و... را به بازار کتاب عرضه کرد.