به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، متن بیانیه هیات داوران موسیقی هنرواره روایت جهان به این شرح است: «رخداد هنری روایت جهاد با هدف ترغیب و شناسایی علاقه‌مندان به فعالیت در عرصه‌های مختلف هنر، به ویژه موسیقی، با موضوعات اجتماعی مهمی همچون همه‌گیری بیماری هولناک کرونا و همیاری و کمک‌رسانی به دردمندان و نیازمندان متاثر از این شرایط و نیز پاسداشت جان‌فشانی‌های فداکاران عرصه بهداشت و درمان کشور در مبارزه با ویروس کرونا شکل گرفت.

در این راستا، پس از تحویل آثار به هیات داوران از سوی دبیرخانه، اقدام لازم برای بررسی، داوری و اعلام آثار برگزیده در این رویداد هنری انجام شد. پس از انتخاب آثار قابل رقابت و داوری، ارزیابی در قالب دو بخش شامل «موسیقی-ترانه» با ۸۲ اثر و «موسیقی، سرود و موزیک‌ویدئو» با ۳۷ اثر انجام و در نهایت سه اثر برگزیده در هر بخش انتخاب و موسیقی یک اثر ویدئویی شایسته تقدیر شد.

هیات داوران ضمن ارج نهادن به تلاش همه عزیزان شرکت‌کننده در این رخداد هنری و مردمی، امیدوار است با شناسایی آثار ارزنده‌ ضمن تقدیر و تشویقِ برگزیدگان، شرایطی مناسب برای تداوم و توسعه فعالیت‌های افراد مستعد در آینده به شکلی صحیح و مفید فراهم شود و حمایت و پیگیری‌های لازم از سوی متولیان امر به نحو مقتضی و موثر انجام شود.»

سیدمحسن حسینی دبیری بخش موسیقی هنرواره ملی «روایت جهاد» را بر عهده دارد.