گروه تجسمی هنرآنلاین: «سوپر ماریو» زمانی از محبوب‌ترین بازی‌های نینتندو بود و خیلی‌ها آن را به هم هدیه می‌دادند. نسخه بازنشده این بازی محبوب ۳۵ سال پیش به عنوان هدیه کریسمس خریده شد اما سر از کشوی میز درآورد و بیش از سه دهه همان‌جا ماند تا اینکه اوایل سال جاری میلادی سرانجام از کشو بیرون آمد و راهی حراجی شد.

والری مک‌لکی، کارشناس و متخصص بازی‌های ویدئویی هریتیج درباره چکش خوردن بازی ارزشمند سوپر ماریو گفت: «از آنجا که بازه زمانی تولید این بازی و بازی‌های مشابه بسیار کوتاه بود، امروز یافتن نسخه‌ای دیگر از بازی سوپر ماریو مانند جستجو برای یافتن یک قطره آب در یک دریاست.» تابستان سال گذشته یک نسخه بازنشده از همین بازی مربوط به سال ۱۹۸۷ در حراجی هریتیج ۱۱۴ هزار دلار قیمت خورده بود اما در حراجی روز جمعه قیمت بسیار بالاتر رفت.

نخستین بازی موسوم به سوپر ماریو ویژه دستگاه‌های نینتندو در سپتامبر ۱۹۸۵ به بازار آمد؛ پنج سال پس از خلق شخصیت موسوم به جامپ‌من در بازی دانکی کنگ. نسخه‌ای که روز جمعه ۶۶۰ هزار دلار در حراجی هریتیج در دالاس فروخته شد، بهترین و کامل‌ترین نسخه از نظر بسته‌بندی و کیفیت بود. نوامبر ۲۰۲۰ هم یک نسخه دیگر از این بازی قدیمی ۱۵۶ هزار دلار چوب حراج خورده بود.