گروه تجسمی هنرآنلاین: علی حدادی اصل، عکاس خبری و نامزد چهره سال هنر انقلاب در سال ۹۹ است که عکس‌های او با موضوع کرونا بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. حدادی برای عکاسی از کادر درمان بخش‌های بستری بیماران کرونایی در ابتدای شیوع این بیماری، و ثبت و انتشار عکس پربیننده و تأثیرگذار ضدعفونی خیابان‌های شهر با خودروهای ویژه، نام خود را در میان ۱۴ نامزد اولیه چهره سال هنر انقلاب قرار داده است.

او که با عکس‌های خود جایزه اول نمایشگاه عکاسی کرونا در مونیخ آلمان را دریافت کرده است در مورد هنر انقلاب گفت: هر هنری که در محدوده رسالت یک اتفاق ارزشی مانند رستگاری شکل بگیرد، می‌تواند هنر انقلاب و هنر متعهد باشد.

حدادی افزود: هنر متعهد به معنای تعهد یک هنرمند به توصیف جامعه پیرامون خود است و هنر انقلاب هم با توجه به ارزش‌های والای انسانی ترسیم شده از سوی بنیان‌گذار انقلاب یعنی امام خمینی(ره) هنری متعهد است.

او با بیان اینکه هنر متعهد و انقلابی ممکن است در هر کشوری شکل بگیرد، افزود: ممکن است هنرمندی در قلب اروپا و یا آمریکا به هنر انقلابی و متعهد دست پیدا کند. در نتیجه هنر انقلابی و متعهدی که امروزه ما از آن یاد می‌کنیم ابعاد بین‌المللی دارد و تنها به ایران و کشورهای پیرامون خود و حتی کشورهای اسلامی ختم نمی‌شود. هنری که دارای ارزش‌های والای انسانی است بی‌شک انقلابی و متعهد است.

این عکاس خبری در مورد چالش‌های پیش روی رشد و توسعه هنر انقلاب گفت: بی‌شک در هر دوره‌ای با هر جریان هنری به وجود آمده در تاریخ مخالفت‌هایی وجود دارد و هنر انقلاب هم از این قانون مستثنی نیست. گاهی این مخالفت‌ها نتیجه خط‌کشی‌های هنرمندان و حامیان آن جریان هنری است. پس بهترین راه‌حل برای خروج از این چالش تغییر نگاهمان به جریان هنر انقلاب و تعریف واحدی از آن است که بی‌شک به انسانیت ناب ختم می‌شود.

علی حدادی اصل

حدادی با تاکید بر موفقیت هنر انقلاب در جذب هنرمندان جوان گفت: حوزه هنری به عنوان یکی از مستندترین وعده‌گاه‌های هنرمندان جوان انقلابی بوده و هست. همین حوزه هنری گواه بر موفقیت هنر انقلاب در جذب هنرمندان و استعدادهای جوان است. امثال مجید مجیدی و شهید مرتضی آوینی هنرمندان جوانی بودند که به واسطه نگاه انسانی خود به هنر و ذات انسانی هنر انقلابی جذب و هر یک به گونه‌ای در این راه سربلند شدند.

نامزد چهره سال هنر انقلاب در مورد پذیرش و استقبال مردمی از هنر انقلاب گفت: هنر انقلاب تا زمانی که دسته‌بندی نشود می‌تواند تاثیرگذار باشد و مورد استقبال مردمی قرار گیرد. اما زمانی که هنرها و هنرمندانی را جدا و آن‌ها را به عنوان هنرها و هنرمندان انقلابی یا غیرانقلابی معرفی می‌کنیم، ناخواسته ضد هنر انقلابی عمل کرده‌ایم. برای جذب عموم مردم به هنری که از آن به عنوان هنر انقلابی یاد می‌شود باید از برچسب زدن‌ها پرهیز کرده و اجازه دهیم تا هنر و هنرمندان خودشان مسیر درست را بیابند و انتخاب کنند. آزادی عمل دادن به هنر انقلاب خودبه‌خود موجب شکوفایی و استقبال عمومی مردمی می‌شود.

حدادی در پایان گفت: هنر انقلاب، هنری مطالبه گر است که همواره به بازگویی هنریِ حرف دل عموم مردم پرداخته است. کاری که امام خمینی(ره) در آغاز جنبش‌های انقلابی کرد و آن را تا پیروزی در سال ۵۷ و پس از آن ادامه داد. اگر این مسیر ادامه داشته باشد و منحرف نشود بی‌شک روز به روز به جمع مخاطبان هنر انقلاب افزوده می‌شود.

گفتنی است، مجموعه برنامه‌های هفته هنر انقلاب از سوی حوزه هنری با معرفی چهره‌های برگزیده سال‌های ۹۸ و ۹۹‌ هنر انقلاب ۱۸ تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.