به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه «نوروزترین نوروز»، شانزدهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» با میزبانی وحید رونقی و زینب پورابراهیم چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

بهروز افخمی فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در برنامه «نوروزترین نوروز» درباره سریال «رعد و برق» گفت: سریال «رعد و برق» برای ماه رمضان آماده پخش خواهد شد و به همین دلیل کار ما ۲۴ ساعته شده است، چون هم هنوز بخش‌هایی از فیلمبرداری باقی مانده و هم کارهای تدوین و صداگذاری بایستی انجام شود تا به موقع به پخش برسد.

وی درباره قصه سریال «رعد و برق» گفت: الان نمی‌توانم درباره قصه «رعد و برق» چیزی بگویم، زیرا به دلیل بیماری کرونا و نحوه برخورد دولت با کرونا خیلی تغییرات در قصه برای ما پیش آمد و باعث شد که بخش‌های زیادی از سریال را که در خوزستان و لرستان می‌گذشت، حذف کنیم. فیلمنامه قبلی را کنار گذاشتیم و فیلمنامه جدید نوشتیم. از طرف دیگر استان گلستان به دلیل اینکه اولین استانی بود که دو سال پیش درگیر سیل شد، به قدری روایت قصه و مشکلات داشت که برای سریال کافی بود به همین دلیل متمرکز روی استان گلستان شدیم و الان ما فصل اول سریال را می‌سازیم، شاید بعداً برای سیل خوزستان و سیل لرستان که ابعاد آن هم خیلی بزرگ‌تر از سیل گلستان بوده، فصل‌های بعدی را دوستان دیگر بسازند.

کارگردان «شوکران» در ادامه عنوان کرد: من می‌خواستم یک فیلم سینمایی پلیسی ترسناک با نام «کاغذ شطرنجی» که دهه ۶۰ را روایت می‌کند بسازم. فیلمی که ربطی به سیاست ندارد و کاملاً پلیسی است اما وقتی سیل شروع شد، دیدم که سیل کل ایران را فراگرفته و تمامی هم ندارد و تکرار هم نخواهد شد، به همین دلیل این فیلم را کنار گذاشتم و به سمت ساخت یک فیلم یا سریال درباره سیل رفتم.

وی ادامه داد: روز ۱۴ فرودین بود که دریچه‌های سد دز باز شد و خطر زیر آب رفتن بستان و سوسنگرد وجود داشت. من استخاره کردم و استخاره آیه ۱۶۴ سوره بقره بود که درباره باد و باران و منافعی بود که از این نعمات و رحمات الهی نصیب انسان خواهد شد و بهتر از این استخاره وجود نداشت. همان زمان با آقای رمضان‌نژاد که تازه در سیمافیلم مشغول به کار شده بودند تماس گرفتم و به دفتر آنها رفتم که آقای میرباقری هم آنجا بودند و گفتند ما هستیم و ۴ روز بعد من به خوزستان رفتم. مقدار زیادی خودم فیلم گرفتم و سپس حسن اسدی فیلمبردار آمد و فیلم گرفت، سپس شروع کردم به نوشتن سناریو.

کارگردان «سن پطرزبورگ» بیان کرد: «رعد و برق» یک سریال حادثه‌ای است با مایه‌های کمیک. البته سریال و فیلم‌های کمدی حادثه‌ای ژانر شناخته شده‌ای است و اغلب فیلم‌های حادثه‌ای یک طنز و شوخ طبعی هم دارند چون اغلب انسان‌هایی که سر نترس دارند شوخ طبع هم هستند. در مجموع سریال مفرح و پرحادثه و پرماجرایی است.

افخمی اظهار کرد: در این سریال شخصیت‌های زیادی حضور دارند، چون افراد زیادی در ایران سیل را دنبال می‌کردند و هر جا که اتفاقی می‌افتاد آنها هم بودند تا کاری انجام دهند، از بچه‌های انجمن‌های مختلف مثل انجمن آفرود تا پزشکانی که خود را به این مناطق رساندند و کسانی که جزو نیروهای هلال احمر بودند و وظیفه سازمانی داشتند و سپاه و ارتش که خصوصاً در استان گلستان خیلی چشمگیر کار کردند و مردم هنوز هم از آنها به نیکی یاد می‌کنند. مردم منطقه اوایل فکر می‌کردند که تنها هستند، اما بعد دیدند که کل مردم ایران در کنار آنها هستند، آدم‌های ماجراجو و خیره‌سری که در جریان سیل درگیر شدند، اما امروز آن رفتارشان عجیب هم به نظر می‌رسد؛ با این وضعیتی که الان داریم و وحشتی که به همه مردم تحمیل و تزریق شده است که از مرگ این قدر بترسند، از مرگی که هر وقت قرار باشد که بیاید خواهد آمد. حتی در مقطعی می‌خواستم نام سریال «رعد و برق» را عوض کنم و بگذارم «آن طور که بودیم»؛ آدم‌های نترس و شجاعی که دو سال پیش بودند اما اکنون شاید غریبه به نطر برسند.