گروه سینمایی هنرآنلاین: در حالی که دو روز پیش به دلیل نارنجی شدن شهر تهران، دستور به تعطیلی چند باره سینماها داده شد، پس از اقدامات لازم و مذاکرات متعدد از سوی حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی با ستاد ملی کرونا در نهایت سالن‌های سینمایی از دسته بندی دسته سوم گروه مشاغل به دسته دوم انتقال یافتند تا از 12 فروردین سالن‌ها به فعالیت خود ادامه دهند و از این پس صرفا نسبت به قرمز شدن شهرها، دستور به تعطیلی سالن‌ها داده شود.

حالا یک سال از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و متاسفانه در طی این یک سال، سالن‌های سینمایی  در بیشتر مواقع تعطیل بودند چرا که در کشور ما سینماها در گروه سوم مشاغل قرار گرفتند و لزومی بر باز بودن سالن‌ها دیده نشد. اما رفته رفته پس از آنکه سالن‌داران با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه شدند و اقبال نسبت به فیلم‌ها نیز کاهش یافت، حالا مدیران سازمان سینمایی دست به کار شدند تا بلکه بتوانند جان نحیف  سینما را از این وضعیت نجات دهند.

سالن‌ها در نهایت از 27 اسفند99 با پنج فیلم آغاز به کار کردند، اما درست در همین زمان و با وجود نارنجی شدن اغلب شهرها دستور به تعطیلی سالن‌ها داده شد و حالا با رایزنی‌های انجام شده سالن‌ها تنها در شرایطی که شهرها به حالت قرمز بروند بسته خواهند شد.

باید دید آیا این ارتقا سینماگران را تشویق به اکران آثارشان می‌کند تا بار دیگر سینماها جان بگیرند و روزهای خوش به سینما بازگردد یا خیر. چرا که به دلیل بسته بودن طولانی مدت سالن‌ها اکثر صاحبان آثار از اکران آثارشان جلوگیری کردند و حالا از 12 فروردین این امکان فراهم شده تا سالن‌ها باز بمانند.