به گزارش هنرآنلاین ، نخستین جشنواره ملی سرود «آوای بی نشان ها» با شعار «گمنامان تو را می خوانند» روز دوشنبه نهم فروردین ماه 1400 همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) در آستان مقدس امام زاده صالح (ع) تهران و 6 استان دیگر آغاز شد. 

اولین جشنواره ملی سرود «آوای بی نشان‌ها» همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از نهم تا دوازدهم فرودین ماه سال ۱۴۰۰ توسط موسسه فرهنگی هنری «کساء» برگزار می‌شود. در این رویداد موسیقایی که فراخوان آن با شعار «گمنامان تو را می‌خوانند» منتشر شده 110 گروه سرود در ایام نیمه شعبان به صورت همزمان به اجرای برنامه با موضوعات مرتبط با میلاد حضرت مهدی و سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌پردازند.

محسن طهرانی دبیر اولین جشنواره ملی سرود «آوای بی نشان ها» در ابتدای این مراسم که با استقبال زائران و شهروندان تهرانی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد ملی که با حمایت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی میزبان گروه های فعال حوزه سرود کشور است، توضیح داد: بنده به نمایندگی از 110 گروه سرود کشور که در این جشنواره میزبان هنرنمایی آنها هستیم در اینجا حضور دارم که خیرمقدم ویژه ای به شما مردم عزیزی که شاهد مراسم افتتاحیه هستید داشته باشم.جشنواره ای که بهانه ای برای شنیدن صدای فرزندان انقلاب اسلامی با موضوع سربازان گمنام امام زمان در روز میلاد حضرت مهدی (عج) است. سربازان گمنامی که اسوه شان حاج قاسم سلیمانی است که بعد عمری دلباختگی به مولایش و جانبازی برای مردمش گفت: روی سنگ مزارش بنویسید:«سرباز، قاسم سلیمانی »

وی افزود: جشنواره ملی سرود «آوای بی نشان ها» یک رویداد هنری برای عزیزانی است که از خانواده و همه چیز گذشتند و در راه میهن و شرف ایران اسلامی مجاهدت کردند. آنانکه هیچ گاه اسمشان مطرح نشده و در نهایت گمنامی به خدمت مشغولند. 

طهرانی در میان صحبت هایش از انتشار یک موزیک ویدئوی متفاوتبا موضوع همسران و مادران گمنامان شهید را با صدای محمد علیزاده  خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته زمانی که در جلسه ای که با محمد علیزاده (خواننده مطرح موسیقی پاپ کشورمان) به منظور تهیه و تولید اثری به نام «دلتنگی» را به افتخار زحمات و رشادت های سربازان گمنام امام زمان داشتم، وقتی با او درباره قرارداد و مسائل مالی صحبت کردمم، او گفت: «حساب و کتاب من با این آدم ها بسیار فرق می کند و ریالی نمی‌خواهم. اصلا مگر می شود انسان هایی در این دنیا وجود داشته باشند که با تمام وجودشان کار می کنند اما هیچ گاه نیتی برای مطرح شدن نام و کار خود ندارند»

مدیر موسسه فرهنگی هنری «کساء» در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: این هنرمندان نوجوانی که امروز در قالب گروه های سرود در جشنواره «آوای بی نشان ها» حضور دارند، اصل هویت کشور عزیزمان ایران هستند، که قرار است به عنوان هنرمندان نسل چهارم انقلاب اسلامی ایران پیام های ارزشمندی را به تمام دنیا مخابره کنند. 

همه مردم دنیا بدانند که این عزیزان از جای جای ایران اسلامی آمده اند تا به سهم خود و با تمام وجود اعلام کنند که برای آماده کردن مقدمات ظهور امام زمان شان (عج) وارد میدان شده و راه سربازان گمنام حضرت ولی عصر همچون حاج قاسم سلیمانی را در پیش گرفتند.  امروز همه دنیا بشنوند که این صدای قدرتمند، صدای نوجوانان ایران است که به واسطه نام ارزشمند سربازان گمنام امام زمان به خیابان های شهرشان آمده اند تا در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی و نقشه های دقیقی که کمپانی های بزرگ تولید هنر فاسد در غرب برایشان برنامه ریزی کرده اند را نقش برآب نموده و گام های ارزشمندی را در جهت اعتلای هنر متعهد ایرانسان بردارند. 

طهرانی با قدردانی از همکاری وزارت اطلاعات در برگزاری این رویداد موسیقایی گفت: بعد از ایده پردازی و طراحی که برای برگزاری جشنواره آوای بی نشان ها صورت گرفت، عزیزان ما در وزارت اطلاعات نهایت همکاری را به عمل آوردند که جا دارد از همه این حمایت ها قدردانی ویژه ای داشته باشم. از سوی دیگر تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) نیز دربرگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره همراهی بسیار دلسوزانه و صمیمانه ای داشت که لازم است از همه این عزیزان هم قدردانی کنم و امیدوارم تمام زحماتی که برای برگزاری یک رویداد در حوزه سرود شکل گرفته مورد رضایت حضرت مهدی (عج) قرار گرفته باشد. 

حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی متولی آستان امام زاده صالح (ع) تهران هم در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره ملی سرود «آوای بی نشان ها» گفت: آنچه امروز در این رویداد با آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی صورت گرفته ، حرکت تعدادی از هنرمندان نوجوان ایران اسلامی در مسیر گام دوم انقلاب است که با اعتماد به نوباوگان در راه عشق به امام زمان (عج) و با تمام هجمه های صورت گرفته در فضای مجازی و فضای حقیقی کار مهمی را انجام می دهند.

وی با برشمردن ویژگی های رفتاری و اخلاقی منتظران حضرت ولیعصر تصریح کرد: به طورحتم این جوانان هنرمند سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که دل در گرو امام زمان سپرد و عاشقانه وارد رویدادی به نام نامی امام زمان شده اند که نشان از دلدادگی برای حرکت در مسیر ظهور است. من امیدوارم چنین رویدادهایی بتواند شرایط مناسبت و موثری در توجه دادن به خانواده برای ارتباط بیشتر با حضرت حجت باشد و فضای معنوی را فراهم کند که نیمه شعبان سرفصل جدیدی برای رجعت به سمت امام عصر باشد. 

در بخش دیگری از برنامه گروه های سرود «شمیم یاس»، «میعاد»، «زینبیون»، «یاسین»، «آوای رضوان» و «آوای دستان» در قالب چند اثر ویژه میلاد حضرت مهدی (عج) و رشادت های سربازان گمنام امام زمان به اجرای برنامه پرداختند. این در حالی است که همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه اجرای 150 نفره گروه های سرود در میدان امیرچخماق یزد، اجرای 150 نفره گروه های سرود در میدان امام اصفهان، اجرای 200 نفره گروه های سرود در پارک کوهسنگی مشهد، اجرای 200 نفره گروه های سرود در رواق حضرت زهرا (س) در حرم رضوی، اجرای سرود در حرم شاهچراغ و اجرای سرود در یادمان حاج قاسم سلیمانی شهر کرمان پیش روی مخاطبان قرار گرفت.