به گزارش هنرآنلاین، فیلم «دشت خاموش» در مراسم انتخاب بهترین آثار ۲۰۲۱ انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه‌نگاران سراسر جهان (International cinephile Society) در دو رشته بهترین فیلم و تدوین نامزد دریافت جایزه شد که در نهایت جایزه بهترین تدوین به سارا یاوری تدوینگر فیلم رسید‌.   

آی، سی،اس (ICS)، انجمن آنلاین نویسندگان سینمایی بین‌المللی است که در سال ۲۰۰۳ تأسیس  و حدود صد عضو از منتقدان و روزنامه‌نگاران معتبری چون مایک دانگلو و جاستین چانگ (روزنامه لوس انجلس تایمز) و استفانی زاخارک (مجله تایمز) دارد.

این انجمن هرساله با رأی‌گیری از اعضای خود بهترین آثار سینمایی آمریکا و سراسر جهان را انتخاب و از آن‌ها تجلیل می‌کند. فیلم‌های سرزمین آواره‌ها (Nomadland)  اولین گاو (First Cow) و عاشقان راک (lovers rock)   و هیچ‌وقت به‌ندرت بعضی‌وقت‌ها همیشه (Never Rarely Sometimes Always) ، از جمله فیلم‌هایی بودند که در این رقابت سینمایی شرکت داشتند.

فیلم «دشت خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری  به شرایط دشوار کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده می‌پردازد که در یک محیط کارگری زندگی می‌کنند. علی باقری، فرخ نعمتی و مهدیه نساج از بازیگران "دشت خاموش" هستند.  این فیلم تاکنون در بیش از بیست جشنواره بین‌‌المللی حضور داشته و جایزه بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز و چندین جایزه دیگر را دریافت کرده است.

مسئولیت پخش بین‌الملل فیلم را شرکت پرشین فیلم با مدیریت علی قاسمی به عهده دارد.