گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی «کوچه ژاپنی‌ها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه‌کنندگی علی اکبر ثقفی در حال تولید است. دراین فیلم مجید مظفری، فرهاد قائمیان، رضا یزدانی، شیدا یوسفی و پیام احمدی‌نیا به ایفای نقش می‌پردازند و در خلاصه داستان آن آمده است:« تو نمیتونی با پول همه چیز و همه کس و بخری یه روزی یه جایی یه شب یه وقتی یکی بالا سرته، کوچه ژاپنی‌ها»

علی اکبر ثقفی تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت  این فیلم گفت: در روزهای پایانی سال، اخرین سکانس‌ها را  فیلمبرداری کردیم و به زودی مراحل فنی را آغاز خواهیم کرد.

او همچنین درباره تولید اثر در شرایط کرونا توضیح داد: با رعایت تمامی نکات بهداشتی و پروتکل‌ها کار را انجام دادیم. از آنجایی که خودروها نمی‌توانند بعد از ساعت 21 تردد کنند، کار کمی برای ما سخت بود و هزینه‌هایی را بر ما تحمیل کرد، اما خوشبختانه بدون مشکل خاصی این مراحل را پشت سر گذاشتیم.

ثقفی درباره زمان اکران این فیلم نیز اظهار کرد: قصد داریم این فیلم را برای جشنواره سال آینده نگه داریم مگر این که شرایط ایده‌آلی که بتوانند آثار اکران شوند، فراهم شود. یعنی بازار اکران‌ها گرم شود و این چرخه تکانی بخورد، بعد فیلم را به روی پرده بفرستیم؛ در غیراینصورت اکران امکان پذیر نیست.  صبر می‌کنیم تا اکران شرایط نیمه متعادلی پیدا کند.

ثقفی

این تهیه‌کننده همچنین درباره وضعیت حال حاضر سینمای ایران نیز بیان کرد: آنچه که خود من را سرپا نگه داشته امید است تا زندگی جریا ن پیدا کند. نباید منفعل بود و دست روی دست گذاشت، بهرحال باید با این شرایط خود را وقف دهیم، چون زندگی ادامه دارد. مسئولین و دست اندرکاران سینما نیز باید در کنار این امید، شرایط را فراهم کنند. سینما از همه جهت در حال حاضر امن‌ است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان چرخ آن را همچنان چرخاند. باید مردم را ترغیب کرد، همانطور که به مناسبت روز سینما تشویق می‌شوند تا به سالن‌ها بیایند و به تماشای آثار بنشینند، امروز نیز نیازمند ایجاد این شرایط هستیم. سینما می‌تواند آرامش را به مخاطب انتقال دهد، چرا که این نیاز جامعه نیز هست. در غیر اینصورت فیلم‌ها و سالن‌ها همچنان متضرر می‌شوند، درحال حاضر سینما در شوک است و اگر در سال جدید نیز با همین وضعیت پیش برویم، قطعا سینما به کما می‌رود.

ثقفی در ادامه درباره طرح‌هایی چون سینما ماشین نیز گفت: این طرح شوخی بیش نبود،  با یک گل بهار نمی‌شود. از آنجایی که شرایط و بسترلازم را نداریم، به همین دلیل نیز بازتاب خوبی از این طرح دریافت نکردیم. امروزبحث اقتصاد در سینما مطرح است. در حال حاضر ما پرسنل سینماها را  داریم که حقوق می‌گیرند و اگر سالن‌دار دخل و خرجش با هم جور نباشد، قطعا دچار ضرر و زیان خواهد شد و اولین کاری که می‌کند تعدیل پرسنلش است و همین روال شرایط سالن دارها را بدتر خواهد کرد. متاسفانه امروز سینماداران انگیزه‌ای ندارند که بخواهند ادامه دهند چون پول آب و برقشان هم در قبال این تعداد اندک مخاطب حاصل نمی‌شود. امروز اهالی سینما به دنبال معاش خود هستند و باید فکر اساسی  برای این امر شود. به نظرم تلویزیون و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند در این زمینه موثر باشند و با بودجه دولتی که در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهند، می‌توان تولید فیلم‌های 90 دقیقه‌ای را بار دیگر آغاز کرد تا گروه‌ها مشغول به کار شوند و تلویزیون نیز به نمایش آثار بپردازد. باید ابتدا شرایط سلامتی و بعد رزق و معاش را فراهم کنیم تا انگیزه زندگی نیز وجود داشته باشد. اگر سال آینده نیز این وضعیت ادامه یابد قطعا شاهد اتفاقات خوبی نخواهیم بود.

او در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز توضیح داد: در مرحله پیش تولید فیلم سینمایی «شباهت خانوادگی» به کارگردانی فاطمه ثقفی هستم که یک فیلم اجتماعی درباره کودکان کار است و اگر همه چیز خوب پیش برود  تابستان کار را کلید خواهیم زد.