گروه سینمایی هنرآنلاین: برنامه «صبح جمعه با شما» یکی از برنامه‌های قدیمی رادیوست که حالا تبدیل به پای ثابت جمعه‌های مخاطبان ایرانی شده است. این برنامه در ایام نوروز نیز تدارک خاصی برای مخاطبان خود دیده است.

ساجد قدوسیان تهیه‌کننده برنامه رادیویی «صبح جمعه باشما» در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این ویژه برنامه نوروزی گفت: ما از 28 اسفند ماه پخش برنامه را آغاز کردیم و تا 13 فروردین نیز ادامه خواهد داشت. این برنامه هر روز از ساعت 9:30 صبح تا 12 ظهر به روی آنتن رادیو ایران می‌رود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به کرونا اکثر نمایش‌های طنز و آهنگ‌های برنامه با محور نوروز کرونایی کار شده است. یعنی هم کرونا و هم نوروز را در کنار هم قرار دادیم و یکسری از آیتم‌های طنز برنامه در کنار هم به این صورت شکل گرفت. امسال برای پوست اندازی صبح جمعه با شما 12 نمایش جدید طراحی کردیم که در نوروز تولد آنها را جشن خواهیم گرفت و نسبت به بازخورد مخاطبان هرکدام که بیشتر مورد توجه قرار گیرند در برنامه‌های بعدی آن را ادامه می‌دهیم. یکسری کاراکتر جدید خلق کردیم و یکسری نیز ترکیبی از کاراکترهای قبلی است که در نمایش‌های جدید قرار گرفته‌اند و بازتاب جدیدی خواهند داشت.

این تهیه‌کننده رادیو همچنین اظهار کرد: به طور متوسط هزار و 260 دقیقه نمایش تولید شده است و 640 دقیقه طنزآهنگ داریم. از آنجایی که قرار است مردم امسال نیز در خانه باشند، ریتم برنامه را شادتر در نظر گرفتیم و امید داریم که مردم در خانه بمانند.

صبح جمعه با شما

قدوسیان درباره نمایش‌های جدید توضیح داد: طراحی نمایش‌ها از اواخر آذرماه شروع شد و تا دی ماه مشغول نگارش متون بودیم و از هفته اول بهمن نیز ضبط برنامه را آغازکردیم. برخی از این نمایش‌ها شامل نمایش سارق نسبتا محترم، سهل و ممتنع،فراموشی قدسی، فرهود و فربد، خواستگارهای گلی،هتلدار،خواستگاری افشین و... است که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضبط می‌شدند بنابراین همه عوامل نمی‌توانستند کنار هم باشند و ما مجبور بودیم پروسه ضبط را طولانی کرده و در گروه‌های کوچک ضبط داشته باشیم. اجرای برنامه زنده است و آقای علیرضا جاویدنیا مجری اصلی ما هستند، اما آیتم‌ها ضبط شده‌اند و به فراخور در هر برنامه یک یا دو مهمان نیز داریم.

او در پاسخ به این سوال که ضبط برنامه امسال نسبت به سال گذشته با چه شرایطی انجام شده است، گفت: قطعا بهتر و راحت‌تر از سال گذشته  بود به این دلیل که  توانستیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. سال گذشته ما طراحی کرده بودیم و خیلی هم فضا کرونایی و همه گیر نبود مانند امسال؛ در واقع ما همه برنامه را  براساس نوروز ضبط کردیم که متاسفانه به پیک اول کرونا در نوروز برخوردیم. حتی چند روز بیشتر پخش برنامه را ادامه دادیم و بسیاری از کارها ونمایش‌ها سوخت شد، به طو مثال ما به بحث سفر پرداخته بودیم که عملا دیگر در آن زمان سفر امکان‌پذیر نبود به دلیل قرنطینه همگانی و نمی‌شد از آن استفاده کرد. اما  امسال با علم به این که کرونا حضور دارد و تغییر در رسوم ایجاد شده آیتم‌ها را طراحی کردیم و محدودیت کرونایی را پیش گرفتیم. همچنان شرایط ضبط مثل زندگی سخت است، اما به لحاظ برنامه‌ریزی جلورفتیم و راحت‌تر کار را جمع و جور کردیم.

قدوسیان در خاتمه درباره آغاز اولین برنامه «صبح جمعه با شما» پس از نوروز نیز بیان کرد: بعد از ایام تعطیلات نوروز جمعه هر هفته برنامه خواهیم داشت و اولین اجرای ما 20 فروردین 1400 خواهد بود.