گروه تئاتر هنرآنلاین، مهدی حبیبی کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: ما از ۲۲ اسفند ماه مشغول برپایی پروژه‌ای به نام «تهران ۱۴۰۰»  هستیم. این پروژه هر روز در ۲۲ منطقه تهران در پیشواز بهار با اجرای نمایش با موضوع بهار و شادی‌آوری بهار اجرا می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه پروژه «تهران ۱۴۰۰» با حمایت معاونت اجتماعی شهرداری تهران برپاست، عنوان کرد: در حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ هنرمند در آیتم‌های نمایشی این پروژه حضور دارند. امیرحسین شفیعی تهیه‌کننده و کارگردان این پروژه و من طراح و ایده‌پرداز آن هستم. ما کارگاه هنری را به اتفاق روح الله سنایی تدارک دیدیم که مسئولیت این کارگاه را داریم. امروز نهمین روز است که این پروژه اجرا می‌شود و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو بوده است.

حبیبی همچنین افزود: برپایی پروژه «تهران 1400» تا ۱۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. امسال به دلیل شرایط پاندمی نمی‌توانستیم در تدارک نمایش خیابانی و استیج باشیم بنابراین پروژه «تهران 1400» به صورت  کارناوال نوروزی در سطح شهر برگزار می‌شود. پروژه «تهران 1400» متشکل از آیتم‌های نمایشی است که طراحی و ایده‌پردازی آن‌ها برعهده من بوده و عوامل این پروژه همه بچه‌های کارگاه «هنر ایران» هستند. طراحی اولیه، آکسسوار و طراحی دکور و ساخت دکور در کارگاه خودمان انجام شده است.

9265b8b2-2726-4f25-bb39-9b886379c3ae

این کارگردان تئاتر خیابانی با بیان اینکه این کارناوال‌ها صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در ۲۲ منطقه تهران اجرا دارند، اظهار کرد: کارناوال نوروزی سین سلامتی، کارناوال حاجی فیروزهای سوار بر سه چرخه با حمل سین‌های هفت‌سین، کارناوال تخم مرغ‌های رنگی، کارناوال عروسکی اقوام ایران، کارناوال اقوام ایران زمین به صورت عروسک‌های غول پیکر، کارناوال عمو نوروزهای حمل‌کننده گاری‌های سین‌های هفت‌سین، کارناوال حاجی فیروزهای الاغ سوار و کارناوال هفت سین، تشکیل دهنده پروژه «تهران 1400» هستند. همچنین نوروزگاه سیاری داریم که یک ماشین خاور است  که این خودرو در مناطق محروم با استفاده از سیستم صوتی برای بچه‌های آن مناطق اجرای نمایش دارد.

مهدی حبیبی در پایان گفت: برایم جالب است که استقبال بسیار خوبی از این نمایش‌ها صورت گرفته است. یک سال است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و اخبار مرگ و میر، مردم رنگ و بوی شادی را ندیده‌اند و این نشاط و خنده روی لب‌های آن‌ها برایم رضایت‌بخش است. چند روز پیش در یکی از کوچه‌های خیابان شوش که کارناوال به سختی از آن عبور می‌کرد، اجرا داشتیم و لبخند و شگفتی کودکانی که شاید تاکنون حتی نمایشی را ندیده بودند، برایم بسیار لذتبخش بود.