به گزارش هنرآنلاین، سینا شبان‌پور درباره این اثر گفت: «چهارمضراب وداع» اثری است که حدود ۲ سال از آغاز حیات آن می‌گذرد‌ و از بدو تولدش با حس و حالی متفاوت نه تنها برای من بلکه برای تمام افرادی که بخش‌هایی از آن‌را به نحوی شنیدند بود.

وی افزود: تصوری که از «وداع» در ذهن من بوده و هست منعکس‌کننده‌ی نوری از گذشته برای روشنگری مسیر هنری آینده‌ی من است و از این رو‌ بسیار برایم من ارزشمند بوده و دارای جایگاهی ویژه در آثارم می باشد.

شبان‌پور با اشاره با ساختار دستگاهی این اثر ادامه داد: ابوعطا در گوش من زمزمه‌ی بخش وسیعی از زندگی ام است که ریشه در کودکی من با صدای تار استاد شهناز و نی استاد کسائی و بزرگانی از این دست دارد که با شنیدن اندک نغماتی از آن به دنیایی ماورائی قدم می گذارم. به نظر من آواز «ابوعطا» فضایی بی‌نظیر در موسیقی کلاسیک ایرانی است و وصف مقدار علاقمندی شخصی بنده به این فضا در کلام نمی گنجد.به همین دلیل «وداع» در مایه‌ی «ابوعطا» ساخته و اجرا شده است.

این موزیسین که قطعه وداع را همزمان با سالروز تولد سی سالگی اش منتشر می کند با اشاره به این موضوع نیز عنوان کرد: تحول ایجاد شده در من سبب شد تا به فکر انتشار این اثر به صورت رسمی و در زمانی خاص نسبت به هر زمان عادی دیگر و ارج‌نهادنی ویژه درخور این قطعه باشم که در نهایت پس از تامل بسیار، پایان سی‌سالگی‌ام را بهترین زمان برای انتشار آن دیدم.