گروه تئاتر هنرآنلاین، محمدرضا عطایی‌فر که قصد دارد کنسرت تئاتر «مرگ گرم» را بر اساس متنی از خود فروردین سال آینده در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه ببرد، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره داستان این نمایش گفت: کنسرت تئاتر "مرگ گرم" روایت جدیدی از رخدادهای مهم تاریخی هفت دهه ایران از سال ۱۳۴۰ تا ۱۴۰۰ و شامل هفت اپیزود با رنگ، نوع بیان و فرهنگ مربوط به هر دهه است اما این رخدادها با رویکرد من به عنوان نویسنده نمایشنامه است نه نگاه فراگیر آن. با اینکه سال ۱۴۰۰ فرانرسیده اما اپیزود مربوط به این دهه هم در نمایش حضور دارد.

عطایی فر یادآور شد: همه اپیزودهای نمایش داستانگو هستند اما فقط اپیزود ۱۴۰۰ به صورت پرفورمنس ارائه می‌شود. در هر اپیزود رخدادها و اتفاقات مهم یک دهه به صورت نمایشی برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود و شاهد ادبیات، موسیقی، افکار، آرمان‌ها، پوشش و همه خصوصیات هر دهه در قالب دراماتیک و فضایی نوستالژیک خواهیم بود.

او ضمن اشاره به اینکه آخرین بار سال ۲۰۱۵ پرفورمنس "صلح سیاه و سفید" را در کشورهای اوکراین و بلاروس به صحنه بردم، اظهار کرد: از آن زمان تاکنون نمایشی را اجرا نکرده‌ام و  به این فکر رسیدم اجرای یک کنسرت تئاتر درباره تاریخ کشورمان می‌تواند جذاب باشد و تمرکزم بر نمایشنامه "مرگ گرم" بوده است. از سال گذشته به منظور اجرای این نمایش وارد مذاکراتی شدم و قرار بر این شد تا این اثر را آذر ماه سال جاری در مجموعه تئاترشهر به صحنه آورم که متاسفانه با شرایط ایجاد شده در پی شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم.

این کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه تلاش کردیم موسیقی‌های هر دهه را روی نمایش سوار کنیم تا تماشاگران ارتباط نوستالژیکی با کار برقرار کنند، اظهار کرد: در بخش سال ۱۴۰۰ نیز اتفاقاتی را که ممکن است در این دوران رخ دهد، پیش‌بینی کرده‌ایم که با موسیقی و حرکت به مخاطب عرضه می‌شود.

زری اماد، محسن زرابادی، علی حیدری، سین میرزاییان، علی یعقوب زاده، محمد هادی عطایی، مهتاب باجلان، خسرو کشاورز، النا مکاری، محمد رضا عطایی فر، رعنا حسین دخت، رهام شریفی، محمد باقر صفانور، دانیال بلوری، محمد اسایشلو و ... بازیگرانی هستند که در کنسرت تئاتر «مرگ گرم» به ایفای نقش خواهند پرداخت.