گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلمساز نامدار چینی پروژه پرهزینه «تک‌تیرانداز» یادبودی است میهن‌پرستانه به مناسبت هفتادمین سالگرد جنگ کره که در چین آن با نام «جنگ برای مقاومت برابر تجاوز آمریکا و کمک به کره شمالی» یاد می‌شود. گرچه هنوز زمانی دقیق برای نمایش عمومی این فیلم اعلام نشده اما تعطیلی‌های روز ملی از اول تا هفتم اکتبر می‌تواند بهترین گزینه برای اکران «تک‌تیرانداز» باشد. چرا که یکی از مناسب‌ترین پنجره‌های سینمایی سال است.

«تک‌تیرانداز» چهارمین فیلم ژانگ ییمو در سه سال اخیر است که بر اساس داستان و ماجراهایی واقعی ساخته می شود. فیلم روایت یک سرباز جوان چینی به نام ژانگ تائوفانگ است که توانست در ۲۲ سالگی در جنگ کره یک رکورد تاریخی از خود برجا بگذارد. او با شلیک کردن فقط ۴۳۵ گلوله ۲۱۴ سرباز و درجه‌دار آمریکایی را کشت یا مجروح کرد و این رکورد را در ۳۲ روز به نام خود زد. تائوفانگ در ۲۰۰۷ از دنیا رفت.

«تک‌تیرانداز» مهم‌ترین همکاری مشترک هنری ییمو با دخترش به شمار می‌رود که این بار همراه پدر روی صندلی کارگردانی هم می‌نشیند. او پیش‌تر دستیار کارگردان و تدوینگر فیلمساز بزرگ چینی در فیلم‌های «بازگشت به خانه»، «گل‌های جنگ» و «زیر درخت زالزالک» بوده و سال ۲۰۱۶ کمدی عاشقانه «ناگهان ۱۷ سالگی» را ساخته که کمتر از ۲۰ میلیون دلار در اکران عمومی فروخته است.

فیلمبرداری «تک‌تیرانداز» از ششم ژانویه امسال در هوای سرد و برفی شمال شرقی چین کلید خورد و همچنان ادامه دارد. این یک پروژه خانوادگی برای خاندان ژانگ ییمو است و پسر او ژانگ یینان هم صبح‌ها با گروه تولید همکاری و شب‌ها در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کند.

ییمو دو فیلم دیگر آماده نمایش در گنجه دارد؛ «تنگنا» و «زیر نور» که منتظر فرصت مناسب برای اکران هستند. این سینماگر چینی با سه نامزدی جایزه اسکار در کارنامه یک درام ممیزی‌شده به نام «یک ثانیه» با موضوع انقلاب فرهنگی دارد که اواخر نوامبر ۲۰ میلیون دلار فروخت.