به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بابک بهداد رئیس انجمن صنفی کارگردانان مستند، محسن امیریوسفی، محسن سخا، رهبر قنبری، محمدرضا نجفی، مهدی اسدی، مرتضی جذاب، رضا سبحانی، صادق جعفری و محمد جعفری از جمله هنرمندان و همکاران میرزایی بودند که در مراسم تشییع او حضور داشتند.

هوشنگ میرزایی - مستندساز - از یک ماه گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان فرهیختگان بستری شده بود ،از جمله هنرمندانی است که امسال قربانی کرونا شد. مرحوم مسروری که هوشنگ میرزایی در جوار مزارش دفن شده، از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون بود و از آشناترین نقش‌هایش به دو مجموعه تلویزیونی «روزی روزگاری» (در نقش صفربیک) و «آشپرباشی» (در نقش اوس اِسی) می‌توان اشاره کرد.

میرازیی متولد سال ۱۳۵۰ در کوهدشت و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشکده صدا و سیمابود و از آثارش به «با خدا می‌رقصم»، «مرثیه ای برای خاک»، «شهر خاموش»، «تفتان»، « روناک» ، «چیزی شبیه چشمهایم» و «ژین، سپیدار، فاصله» می‌توان اشاره کرد.

عضویت در  هیات انتخاب پنجاه و ششمین جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس انجمن سینمای جوانان ایران، عضو انتخاب بخش ملی و بین الملل پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در بخش مستند، عضو داوری پنجاه و ششمین جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس انجمن سینمای جوانان ایران، عضو هیئت انتخاب بخش مستند سی و ششمین جشنواره بین فیلم کوتاه تهران، ‌داور بخش جنبی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و داوری هیجدهمین جشن خانه سینما از جمله دیگر فعالیت‌هایش بود.

میرزایی پس از ابتلا به کرونا در صفحه شخصی‌اش نوشته بود که به دلیل مشکلات مالی حضور در چند کارگاه فیلمسازی را پذیرفته  تا با مبلغ اندکی بتواند قسط‌های بانک را بدهد و در آنجا به کرونا مبتلا شده است. 

درگذشت او و یاداوری پست اینستاگرامی‌اش با واکنش‌های مختلفی همراه بود از جمله اینکه حسن نقاشی،  مستندساز با ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند گفت: او با جانش معامله کرد تا بتواند اقساط یکی از بانک‌های دولتی را بپردازد.