گروه سینمایی هنرآنلاین: پتل نام خود را در سینمای جهان با «میلیونر زاغه‌نشین» سر زبان‌ها انداخت و برای آن نامزد دریافت جایزه بفتا شد. او با بازی در «شیر» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد تا سومین هندی تاریخ لقب بگیرد که نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگری می‌شود. پتل در ۳۰ سالگی روی صندلی کارگردانی نشست و با ورود نتفلیکس به نظر می‌رسد فیلمی که ساخته آینده‌ای روشن داشته باشد.

داستان فیلم هندی «مرد میمونی»‌ با بازی خود پتل در هند می‌گذرد و درباره قهرمانی است که برای وارد شدن به یک ماموریت خطرناک از زندان بیرون می‌آید. او می‌خواهد از کسانی انتقام بگیرد که سال‌ها پیش همه چیز این مرد را نابود کرده‌اند. فیلمنامه را پاتل با کمک جان کالی نوشته که نگارش «هتل بمبئی» با بازی این ستاره جوان هندی در کارنامه دارد. شارلتو کاپلی و سوبیتا دولیپالا دیگر بازیگران «مرد میمونی» هستند.

 

پاتل تابستان امسال با «شوالیه سبز» به سینماها بازمی‌گردد. «مرد میمونی» برای اکران در ۲۰۲۲ آماده می‌شود و قرار است نتفلیکس آن را در تمام نقاط دنیا جز اسپانیا، آمریکای لاتین، لهستان، ایسلند، روسیه، یوگسلاوی سابق، هنگ‌کنگ، اندونزی و چین پخش کند. پیش‌تر چند شرکت دیگر حق پخش فیلم را در این مناطق خریده بودند.