به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، حمید شاه‌آبادی در نشست خبری اعلام ویژه برنامه های نوروزی درباره سریال های نوروزی سال آینده اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۰ با چند سریال جذاب همراه مخاطبان هستیم؛ شبکه یک «نون. خ ۳»، شبکه دو «هم بازی»، شبکه سه «لوتی» و شبکه پنج «نوروز رنگی» را در نوروز پخش می‌کنند.

وی افزود: شبکه نسیم هم «خندوانه» و برنامه «دست انداز» و چند برنامه دیگر را پخش می کند. شبکه امید «تخته سیاه» و شبکه دو هم «کلبه عموپورنگ» را روی آنتن می برند. دو قسمت پایانی «پایتخت ۶» هم در روزهای پایانی سال پخش می‌شود.

«شکرستان» نوروز پخش می شود

معاون سیما درباره پخش فیلم های سینمایی در نوروز هم گفت: در بخش سینمایی ۱۰۴ فیلم پخش خواهد شد که مردم ۲۳ اثر سینمایی داخلی را تماشا خواهند کرد. برای قشر کودک و نوجوان هم ۸۵ اثر سینمایی پخش می‌شود. همچنین در حوزه پویانمایی، ۲۰ مجموعه با ۳۲۰ قسمت همچون «شکرستان» و با استفاده از ظرفیت کار عروسکی پخش می‌شود.

برنامه های تحویل سال مشخص شدند

شاه آبادی درباره برنامه‌های تحویل سال تلویزیون هم گفت: شبکه یک برنامه «فرمول یک»، شبکه دو «صبح فروردین»، شبکه سه ویژه برنامه «عصرجدید» و شبکه پنج «نوروزترین نوروز» را برای سال تحویل روی آنتن می‌برند.

آخرین وضعیت سریال های سلمان فارسی و حضرت موسی(ع)

او درباره سریال‌های «الف ویژه» تلویزیون اظهار کرد: سریال «سلمان فارسی» با جدیتی که از آقای میرباقری دیده‌ایم، طبق زمان‌بندی که برای آن تعیین شده است، پیش می‌رود. این مجموعه در سال ۱۴۰۵ روی آنتن می‌رود و عوامل آن الان در شاهرود هستند. سریال «حضرت موسی(ع)» هم در مرحله بازنویسی فیلمنامه است. این برای سومین بار است که فیلمنامه این مجموعه بازنویسی می‌شود. فعلاً زمان دقیق شروع تصویربرداری آن را نمی‌توانم بگویم؛ چون پیش تولید را آغاز نکرده است.

چرا «پایتخت ۷» نوروز ۱۴۰۰ ساخته نشد؟

معاون سیما درباره احتمال ساخت ادامه سریال تلویزیونی «پایتخت» گفت: تصمیم ما برای ساخت «پایتخت ۷» جدی است؛ صحبت ها انجام شده و ما فقط به خاطر اینکه عجله ای نشود و فیلمنامه به درستی نوشته شود، «پایتخت ۷» را برای نوروز ۱۴۰۰ نداشتیم؛ چراکه برای ما محتوا و فیلمنامه بسیار مهم است.

سیاست تلویزیون در قبال ممنوع التصویرها

او درباره بازگشت بازیگران ممنوع التصویر به تلویزیون و اخطار ساترا به روبیکا در پی انتشار کلیپ هنجارشکنانه گفت: نگاه ما کریمانه و همدلانه است و از هر خطا و اشتباهی یک نقطه نمی‌سازیم؛ هرچقدر چهره های هنری همراه‌تر با سیاست‌های ما باشند، ما حضورشان را در رسانه ملی سرمایه می‌دانیم. بنابراین نگاه صفر و صدی نخواهیم داشت. درباره اخطار ساترا به روبیکا هم باید بگویم، همه دستگاه‌های صوت و تصویر فراگیر باید قاعده و دستورالعمل ساترا را رعایت کنند.

مجری خطا کند، از آنتن محروم می‌شود

معاون سیما همچنین درباره حذف مجری برخی برنامه‌ها گفت: ما نمی‌توانیم روی خطای آنتن بی تفاوت باشیم؛ وقتی مجری خطا کند، پس از آنتن محروم می‌شود. حرف اصلی ما این است که مجری در لحظه باید رفتار مناسب از خود نشان دهد.

پخش «دورهمی» از عید فطر

شاه آبادی درباره تولید و پخش سری جدید برنامه «دورهمی» نیز عنوان کرد: سری جدید «دورهمی» را از عید فطر روی آنتن خواهیم برد و روی محتوای آن کار می‌کنیم تا با تغییرات جدید پخش شود.

«90» برمی گردد؟

معاون سیما در پاسخ به پرسشی درباره احتمال بازگشت برنامه «90» به آنتن تلویزیون، گفت: «نود» برنامه خوب و پربیننده‌ای بود و ما تمایل داریم این برنامه کار خودش را داشته باشد اما طبیعی است که انتخاب مجری و موضوعاتی از این دست، در اختیارات مدیر شبکه است. پیش از حضور من درباره جا به جایی مجری و اتفاقاتی از این دست تصمیماتی گرفته شده، اگر ان‌شاءالله در این حوزه شاهد اتفاقات رو به جلویی باشیم می‌توانیم برای این موضوع برنامه‌ریزی هم داشته باشیم، منتها برای این کار نیازمند زمان و برنامه‌ریزی‌های بهتر و اقدامات پیش‌روانه هستیم.

احتمال تغییر مدیران شبکه های تلویزیونی

او همچنین درباره احتمال تغییر مدیران شبکه‌های تلویزیونی مطرح کرد: ممکن است تغییراتی قبل یا بعد از انتخابات رخ بدهد؛ مدیران سیما و به ویژه اعضای شورای مدیران، افراد توانمند، علاقه‌مند، ارزشی و انقلابی‌ هستند. جوانانی امروز مسئول و مدیر هستند که امیدهای نسل آینده تلویزیون‌ محسوب می شوند و مدیران با تجربه در کنار این عزیزان، تحرک خوبی دارند اما در عین حال برخی از تغییرات اجتناب‌ناپذیر است.

امیدواری برای برآورده کردن انتظارات توسط «خندوانه»

شاه آبادی درباره پخش سری هفتم «خندوانه» گفت: قضاوت درباره فصل جدید «خندوانه» با پخش دو قسمت ناعادلانه است و ما امیدواریم آنچه را که از شبکه خواسته ایم، برآورده کند؛ چراکه این خواسته‌ها مورد تایید گروه برنامه ساز نیز بوده است.

سرنوشت مبهم «سرزمین کهن»

وی درباره سرنوشت پخش سریال «سرزمین کهن» توضیح داد: برای «سرزمین کهن» همچنان رایزنی می‌کنیم تا محتوای آن دچار شائبه نباشد. اصلاحاتی انجام دادیم و منتظر تایید هستیم. این اثر، کاری بسیار ارزشمند است و اگر بخواهیم امروز آن را تولید کنیم، نمی‌توانیم.

پخش ۲۹ سریال در سال ۹۹

شاه آبادی در بخشی از این نشست همچنین یادآور شد: از روزهای اول سال ۹۹ درگیر کرونا شده‌ایم؛ رسانه ملی هم داشته‌های خود را به میدان آورد تا مخاطبان روزهای سخت کرونا را با آرامش بگذرانند. آمارها نشان می‌دهد که در سال ۹۹ و نوروز ۹۹ ، برنامه‌های متنوع سیما شرایط خوبی را برای مخاطبان فراهم کرد. 

معاون سیما با اشاره به سریال هایی که در طول یک سال گذشته از تلویزون روی آنتن رفت، آماری از پخش آنها ارائه داد.

حمید شاه آبادی گفت: در سال ۹۹ ، بیش از ۸۰۰ قسمت سریال در قالب ۲۹ سریال از شبکه‌ها پخش شد. امیدواریم همچنان با سریال‌های پراقبال مخاطب را همراهی کنیم. در حوزه فیلم سینمایی هم بیش از پنج هزار فیلم از شبکه‌های مختلف پخش شد که ۴۴۹‌ اثر، پخش اولی بود.