گروه سینمایی هنرآنلاین: «خورشید» که در بازار جهانی با نام «بچه‌های خورشید» شرکت کرده، یکی از هشت فیلم برتر سینمای جهان در سال ۲۰۲۰ است که در نوزدهمین جشنواره بلمونت آمریکا نمایش و اکران مجازی خواهد داشت. «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی یکی از ۱۵ فیلم حاضر در فهرست ابتدایی نامزدهای بهترین فیلم بین‌المللی در نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار است و شاید یکی از پنج نامزد نهایی هم باشد.

بر اساس برنامه‌ای که سازمان‌دهندگان نوزدهمین جشنواره جهانی فیلم بلمونت اعلام کرده‌اند، امسال «روابط خانوادگی» موضوع و محور اصلی جشنواره است. «خورشید» از ۲۰ تا ۲۶ آوریل در این رویداد مهم اکران آنلاین می‌شود و همزمان نشست نقد و بررسی مجازی با حضور سازندگان فیلم و کارشناسان و منتقدان برگزار خواهد شد. بلژیک، بوتان، جمهوری چک، کوبا، فرانسه، ایران و تونس کشورهایی هستند که در بلمونت ۲۰۲۱ نماینده دارند.

جشنواره بلمونت امسال از ۱۶ مارس آغاز می‌شود و «لونانا» به کارگردانی پاوو چوینینگ دورجی از بوتان ۱۶ تا ۲۲ مارس، «شارلاتان» آگنیشکا هولاند از جمهوری چک ۲۴ تا ۳۰ مارس، «پسر» مهدی برصاوی از تونس دوم تا پنجم آوریل، فیلم شگفتانه شش تا ۱۲ آوریل، «خورشید» مجید مجیدی ۲۰ تا ۲۶ آوریل، «گلوریا موندی» روبر گدیگیان از فرانسه ۲۷ آوریل تا سوم می و «آگوستو» آرماندو کاپو سه تا ۱۰ می به نمایش درمی‌آیند.