گروه تئاتر هنرآنلاین: متن پیام هلن میرن به مناسبت روز جهانی تئاتر ۲۰۲۱ به این شرح است: «این زمانه دورانی بسیار سخت برای اجراهای زنده و بسیاری از هنرمندان، تکنیسین‌ها و پیشه‌وران و زنانی بود که پیش‌تر هم با حرفه‌ای سرشار از ناامنی درگیر بودند. شاید این ناامنی همیشگی باعث شد آنها آسان‌تر بتوانند با تیزهوشی و شهامت از این همه‌گیری جان سالم در ببرند.

در این شرایط تازه، تخیل آنها برای برقرار کردن ارتباط خود را در شیوه‌هایی نوآورانه، سرگرم‌کننده و الهام‌بخش نشان داد که بخش زیاد آن به لطف اینترنت رخ داد.

انسان‌ها از نخستین روزهای حضور روی زمین برای هم داستان‌هایشان را بازگو کرده‌اند و این فرهنگ زیبای تئاتر تا آن زمان که ما اینجا باشیم زنده خواهد ماند.

شوق نوآورانه نویسندگان، طراحان، رقصندگان، خوانندگان، بازیگران، موسیقدان‌ها و کارگردانان هرگز از بین نمی‌رود و در آینده نزدیک با توان بیشتر و درک تازه‌تر از دنیایی که همه در آن سهم داریم شکوفا می‌شود.

بی‌صبرانه منتظرم!»

بانو هلن میرن ۷۵ ساله که یک جایزه اسکار، چهار جایزه بفتا، سه جایزه گلدن گلوب و چهار جایزه امی در کارنامه دارد، مسئولیت نوشتن پیام روز جهانی تئاتر امسال را بر عهده داشت. این پیام حدود دو هفته پیش از فرارسیدن ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر (هفتم فروردین ۱۴۰۰، روز ملی هنرهای نمایشی) از سوی موسسه بین‌المللی تئاتر ITI منتشر شده و هر سال یکی از بزرگان عرصه نمایش آن را می‌نویسد.