به گزارش هنرآنلاین، حمیدرضا آتشی مسئول نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: نیشابور مهد تمدن و فرهنگ و هنر است که در طول تاریخ مردان بزرگی را از این دیار تقدیم جامعه بشری کرده است که آثار و تفکر آنان سبب مانایی و جاودانگی شده است و هنوز هم خلف صالح ایشان هستند که در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی سبب افتخار ایران و ایرانیان هستند.

مسئول نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، افزود: نمایشگاه خوشنویسی "آسمان نیاز" به اهتمام انجمن خوشنویسان نیشابور برپا شد.

وی گفت: در نمایشگاه خوشنویسی "آسمان نیاز" 40 اثر برگزیده جمعی از خوشنویسان نیشابور در ابعاد 40 در 30 تا 70در 50 در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آتشی افزود: در این نمایشگاه آثار خوشنویسی نستعلیق در قالب‌های سیاه مشق، قطعه، چلیپا،کتابت و ثلث برگرفته از احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) و اشعار بزرگان ادب پارسی همچون خیام، عطار، حافظ، سعدی، مولوی و نظامی به رشته تحریر در آمده است که تذهیب این آثار را هنرمند تذهیب‌کاران نیشابوری عباس همراه، سیمین حیدری، اعظم خانی، زهرا حسینی و سمیرا دشتیانی انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه خوشنویسی "آسمان نیاز" تا 3 شهریور 91 هر روز 9 الی12 صبح و 17 الی 20 بعدازظهر در محل نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/