به گزارش هنرآنلاین، سید علی دریاباری عصر امروز در نشست شاعران ادبیات آئینی شهرستان‌های مرکزی استان بیان کرد: اشعار آئینی با توجه به عجیبن بودن اهل بیت در خون و جان مردم، پشت سر گذاردن هشت سال دفاع مقدس و حماسی بودن آداب و رسوم مخاطبان خوبی دارد.

وی با اعلام اینکه کانون بسیج هنرمندان در این شهرستان از 20 مهر ماه سال 1387 کار خود را آغاز کرده است، افزود: تاکنون 330 هنرمند در این کانون عضویت دارند که 110 نفر آن از بانوان و بقیه از برادران هنرمند هستند.

دریاباری با اعلام اینکه این شهرستان به عنوان کانون بسیج اسوه انتخاب شده است، گفت: این کانون توانسته در 9 رشته هنری شعر و ادب، فیلم، تئاتر، خوشنویسی، موسیقی، عکاسی، هنرهای تجسمی، رسانه و صنایع دستی شورای تخصصی در سطح استان شکل دهد.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این نشست ابراز کرد: افتخار بزرگ شاعران کشورمان این است تا برای دستگاه اهل بیت و معصومین شعر بسرایند.

یکی از شاعران نامی ادبیان بومی و آئینی مازندران نیز در این نشست ادبی با اعلام اینکه باید برای ترویج و اشاعه ادبیات آئینی دست به دست هم دهیم، خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند ظرفیت ما را در بخش ادبیات بیش از گذشته غنی و مستحکم کند.

مسعود شیخ‌الاسلامی یادآور شد: دغدغه سرایندگان ادبیات آئینی اعتلای این نوع از شعر است تا بتواند فرهنگ‌ها، آداب و روسم، افتخارات و دلیرمردی‌ها سینه به سینه به آیندگان انتقال یابد.

به همین گزارش، در این نشست ادبی قنبر یوسفی، غفار محمدی، افسانه توکلی و عباس حسن‌پور از شاعران ادبیات آئینی و حماسی مازندران سروده‌های خود را قرائت کردند.

انتهای پیام/