به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حمید نیلی با بیان این خبر گفت: از آذرماه 98 که بنده منصوب شدم تا در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در خدمت هنرمندان باشم تا پایان سال جاری، دوازده پروژه را با همکاری و همکاران پرسنل توانمند این انجمن به سرانجام رساندیم .

اولین برنامه‌ای که لازم دانستیم به‌‌دلیل شیوع کرونا برای اهالی تئاتر تعریف کنیم تا از تبعات کم‌کاری و رکود تئاتر در سراسر کشور بکاهیم «تئاتر+خانه» بود. در حوزه نمایش‌های رادیویی «جشنواره رادیویی راویان حماسه» را برگزار کردیم تا توجهی به قشر هنرمندان موثر در حوزه صدا و نمایش رادیویی داشته باشیم که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.

در حوزه تقدیر از پیشکسوتان تئاتر مقاومت با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه «راویان مقاومت» در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و از چهره‌های برتر چندین نسل تئاتر مقاومت در کشور تقدیر به عمل آمد. «جایزه بزرگ سرو» ابتکاری عملیاتی بود تا از فعالان تئاتر مقاومت که در سال 98 در سراسر کشور اثری خلق کرده بودند تجلیل شود که به لطف خدا این رویداد نتایج خوبی در پی داشت و در تدارک دومین دوره برگزاری آن هستیم .

ویژه‌برنامه انجمن در خصوص ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی (رحمه‌الله علیه) رخداد «جشنواره سردار آسمانی» بود که خداوند توفیق داد و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دو دوره آن را برگزار کردیم. در ایام محرم و صفر نیز انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس همچون سال‌های گذشته پیشقدم بود که با سوگواره «زخم عتیق» ویژه ایام محرم و «سوگ خورشید» ویژه ایام شهادت امام رضا (ع) ادای دینی به ساحت ذوات مقدسه اهل بیت (علیهم‌السلام) را داشته باشیم .

انتشار ماهنامه تخصصی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به نام «نقش صحنه» از دیگر فعالیت‌های این انجمن بود که پس از وقفه‌ای ده ساله مجددا منتشر شد. در حوزه حمایت و تولید از نمایش‌های ارزشی نیز انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در تماشاخانه سرو از نمایش‌های «دست‌هایم کو مم‌حسن»، «کجایی ابراهیم» و «برگشتن» به‌طور ویژه حمایت کرد که با استقبال قابل توجه مخاطبان و اهالی تئاتر مواجه شد. ویژه‌برنامه نمایش «خاطره» نیز با هدف ارتباط مفید نمایش‌نامه‌نویسان و جهت برجسته‌کردن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد تا در خلال آن ذهن نمایش‌نامه‌نویسان و نویسندگان متون نمایشی متوجه ابعاد ناگفته حوادث و شخصیت‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شود و به تولید متن مناسب جهت اجرا برسد. و در نهایت برگزاری «هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت» توسط ستاد برگزاری جشنواره که با یاری خدا توانستیم از پیچ و خم‌های دشوار و حساس مقطع سخت دوران شیوع کرونا بدون هیچ آسیبی عبور کنیم و با برگزاری جشنواره در سطحی گسترده سعی کردیم به گروه‌هایی که مجاهدانه و با ایثارگری، چه در حوزه برگزاری جشنواره و چه در عرصه تولید نمایش، در این رویداد حضور داشتند کمکی مومنانه که در شان و شخصیت قشر فرهیخته هنرمند باشد داشته باشیم .

نیلی همچنین در خصوص برنامه‌ها و اقدامات سال آینده این انجمن گفت: سال آینده در سه حوزه تولیدات نمایش کودک و نوجوان، پژوهش و نمایش‌نامه‌نویسی و نیز استان‌ها و هنرمندان فعال استانی، در کنار دیگر برنامه‌های انجمن اقدامات ویژه‌ای را در نظر داریم که انشاالله  بتوانیم به فعالیت‌های در نظر گرفته شده در همه ابعاد تولید، پژوهش، حمایت و سیاست‌گذاری کلان در عرصه تئاتر مقاومت جامه عمل بپوشانیم.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در پایان گفت: برای تماشاخانه سرو به‌عنوان مرکز تخصصی حمایت از تئاتر مقاومت، هم‌اکنون برنامه‌های شش ماهه نخست سال آینده تدوین شده است که به‌زودی در اختیار اصحاب رسانه و هنرمندان قرار خواهد گرفت.