به گزارش هنرآنلاین؛ حجت السلام والمسلمین محمد صاحبی در خصوص نقش برگزاری جشنواره امام رضا در ترویج فرهنگ و معارف رضوی گفت: برگزاری جشنواره امام رضا در انتقال فرهنگ اهل بیت بسیار موثربوده و این جشنواره‌ها باعث انتشار فضائل آن امام بزرگوار به مردم می‌شود.

وی بابیان اینکه هنرمندان در ترویج فرهنگ رضوی نقش مهمی دارند، اظهار کرد: هنرمندان نقش موثری در ترویج این فرهنگ معنوی دارند و رساندن پیام در قالب‌های متنوع هنری بهترین شیوه اطلاع رسانی است که باعث جاذبه دارشدن پیام به مخاطبین شده و قراردادن اطلاعاتی از امام رضا(ع) از جمله زندگی نامه و فضایلشان باعث آگاهی بیشتر مردم و بالا رفتن کیفیت مراسم جشنواره رضوی می‌شود.

امام جمعه سه قلعه افزود: رسانه های عمومی نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی دقیق و سریع خبرها دارند و چون امروز مردم به خصوص جوانان از رسانه های ارتباطی و جمعی زیاد استفاده کرده وهم چنین رسانه‌ها بهترین منبع اطلاع رسانی در این خصوص هستند که باید در زمینه گسترش فرهنگ رضوی، فرهنگ سازی بیشتری انجام دهند.

صاحبی با اشاره به اینکه راهکارهایی برای بهبود برگزاری جشنواره رضوی وجود دارد، خاطر نشان کرد: باید از جوانان، صاحبان فکر و اندیشه، دانشگاهیان و اساتید حوزه بیشتر استفاده شود و از افکار و اندیشه آن¬ها درخصوص بهتر برگزارکردن جشنواره استفاده شود.

گفتنی است دومین جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با گستره ملی همزمان با هفته کرامت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام