به گزارش هنرآنلاین،اشتباه نکنید!این تصاویر توسط فتوشاپ درست نشده است بلکه این نقاشی‌های واقعیت گرا درون بطری‌های خالی تنها با دود شمع خلق شده‌اند.

دین، با یک شمع روشن درون بطری مورد نظر را دود اندود می‌کند و سپس با دقت فراوان، طرح مورد نظر را کار می‌کند. طرح‌های این هنرمند رئالیسم بیشتر از گوشه کنار شهری است که در آن زندگی می‌کند. در واقع او می‌خواهد واقعیت‌های ناخوشایند موجود را به گونه‌ای در درون بطری حبس کند.

اغلب نقاشی‌های دین تشکیل شده از تصاویری چون؛ درختان، خودروها، پیاده‌رو و خیابان‌های کثیف، پل‌ها و زیر پل‌ها، چشم اندازهای صنعتی، درخشش برکه‌های آلوده در شب و هر آنچه که در محدوده و حاشیه شهر ما بطور طبیعی و بنا به عادت نادیده گرفته می‌شود.

و البته برای خلق این تصاویر مدور یا نقاشی‌های بطری‌، دین گیلین هنرمند، نیاز به جمع‌آوری بطری‌های خالی از گوشه کنار همین شهر دارد.

بطری‌های که به عنوان آشغال در گوشه کنار شهر رها شده و نادیده انگاشته می‌شدند، حال با نوعی تغییر و خلاقیت دین، می‌توانند، داستان محله خود را در دلشان حمل کنند.

آثار دین در محافل هنری و رسانه‌ها بسیار مورد تقدیر و تشویق قرار گرفته است به گونه‌ای که تعدای از آثار او خریداری و در موزه نیویورک نگهداری می‌شود.

دین درباره کارش می‌گوید: این نقاشی‌ها به نوعی با زندگی گذشته این بطری‌ها ارتباط داشته و آن را نشان می‌دهد. من تمامی این صحنه‌ها را با دود شمع بوجود آورده‌ام. همانگونه که دود ناشی از خودرو‌ها و کارگاه‌های صنعتی چنین شهری را برای ما بوجود آورده‌اند.

شیوه کار او هم بسیار جالب توجه است. این هنرمند با کاهش و برداشتن لایه به لایه دود‌ه‌های درون بطری توسط؛ میله، پیچ، برس، قلمو ... و نیز کنترل فشار مچ دست این تصاویر را خلق می‌کند.

انتهای پیام/32/31