به گزارش هنرآنلاین، مجموعه‌ای از آثار ویدئو و طراحی شهرام انتخابی در هتل تاج محل به نمایش درمی‌آید. این هنرمند ساکن برلین، دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک در دانشگاه هنرهای زیبا و همچنین رشته معماری، شهرسازی و زبان در ایتالیاست. او در زمینه‌های مختلف مانند‌ نقاشی، عکاسی و اینستالیشن فعالیت می‌کند، اما ویدئوآرت‌های او شهرت بیشتری دارند. آثار او غالباً با نگاهی جامعه‌شناسانه شکل می‌گیرند و بیشتر روایت‌هایی از زندگی مهاجرین در غرب هستند.

برخلاف آثار ویدئو، پرفورمنس و چیدمان‌های شهرام انتخابی که از شهرت جهانی برخوردارند، آثار طراحی او کمتر دیده شده‌اند. طی دهه گذشته، طراحی‌های انتخابی نیز وجوه مختلف نگاه کلیشه‌ای جهان غرب در مواجهه با مهاجران خاورمیانه‌ای و مسئله هویت و پیچیدگیِ دیدن و دیده شدن را به چالش کشیده‌اند.

در سال‌های اخیر، طراحی به مرکز ثقل آثار انتخابی تبدیل شده و او از ترکیب ابزارهای مختلف نظیر قلم و کاغذهای براق استفاده می‌کند. در مقایسه با ویدئو پرفورمنس‌ها، طراحی‌ها به هنرمند اجازه می‌دهند که توصیف پیچیده‌تری از روند درونی و فاکتورهای بیرونی برای حرکات قهرمان‌گونه ارائه دهد.

صورت‌های چندگانه هنرمند در این طراحی‌های سورئال و کاراکترهای عجیب و رویاگونه، لایه‌های گوناگونی را با هم ترکیب می‌کنند: اساطیر، تصورات آخر زمانی، و عناصر امروزی. از این طریق هنرمند لایه‌های جدیدی از معنا را که ریشه‌های عمیق در پدیده زیستن میان دو فرهنگ در تاریخ انسان دارد باز می‌کند.

نمایش گزیده‌ای از آثار شهرام انتخابی، توسط بنیاد بهنود در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۸ و ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ از ساعت ۱۱ تا ۱۷ در هتل تاج محل به نشانی خیابان شیخ بهایی، هتل تاج محل برگزار می‌شود. رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک جهت بازدید از نمایشگاه الزامی است.