به گزارش هنرآنلاین؛ مراسم افتتاحیه سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش با حضور دکتر خسرو نشان، بدریه بحرینی، نادرفلاح، آرش دادگر، سعید اسدی، سامان خلیلیان و برخی از مسئولان و هنرمندان  دیگر، در کافه ۹۶ واقع در جزیره کیش برگزار شد.

در ابتدای مراسم عبدالرضا شیبانی قائم مقام جشنواره پس از خوش‌آمدگویی به مسئولین، گروههای نمایشی و هیئت داوران از زنده نام محمدضا الوند آخرین هنرمند از دست رفته عرصه هنرهای نمایشی به دلیل ابتلا به کرونا یاد کرد، سپس به جای خالی گروههای کافه ای در شرایط کرونایی اشاره کرد. شیبانی همچنین به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد تا با تمهیدات طراحی شده در دبیرخانه، نمایش های بخش ساحلی بتوانند در ساحل اجرا کنند. سپس از هیات بازبین جشنواره و داوران بخش طرح و ایده های اجرایی مکتوب نیز قدردانی کرد.

در ادامه و پس از پخش تیزرهای دو دوره قبلی جشنواره دکتر خسرو نشان به اهمیت و جایگاه این جشنواره پرداخت و گفت:

من از نزدیک دو سال است که شاهد تلاش های عباس نجاری و ستاد اجرایی جشنواره هستم و می دانم با چه سختی هایی توانستند جشنواره را برگزار کنند. جشنواره تئاتر کوتاه کیش این پتانسیل را دارد که در ابعادی وسیع تر برگزار شود و در صدد توسعه جشنواره هستیم چه از نظر تعداد گروه های شرکت کننده و چه از نظر تعداد روزهای برگزاری. 

خوشبختانه شورای سیاستگذاری جشنواره ایده های خوبی دارند و سه سال متوالی هم این رویداد را برگزار کرده اند،امیدواریم در سال۱۴۰۰ شاهد عملی شدن این ایده ها و برگزاری جشنواره ای بی نظیر باشیم.

بدریه بحرینی مدیریت هنری منطقه آزاد کیش نیز، جشنواره تیاتر کیش را اتفاقی فرخنده توصیف کرد و گفت: لازم است یک خسته نباشید جانانه  بگویم به دبیر جشنواره و گروه برگزاری که سه سال است به صورت مستمر این رویداد هنری را پیگیری می کنند و باعث شدند که این رویداد هنری جایگاه خودش را در سطح کشور پیدا کند.

 وی در همین زمینه افزود:جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش می تواند یکی از موفق ترین جشنواره های کشور در بخش های ساحلی و کافه ای باشد و این باعث افتخار است برای جزیره کیش که چنین جشنواره ای به شکل حرفه ای در آن برگزار می شود و هرسال گروه های بیشتری از آن استقبال می کنند.

عباس نجاری دبیر جشنواره تئاتر کوتاه کیش، نیز به عنوان آخرین سخنران ضمن تشکر از هیئت داوران و گروه های نمایشی شرکت کننده در جشنواره؛ از معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد تشکر کرد که هر سال یاریگر و حامی این جشنواره هستند.

وی در همین زمینه افزود: این جشنواره به صورت مستقل اما با حمایت همه جانبه سازمان منطقه آزاد کیش هرساله برگزار می شود و امسال سومین دوره را برگزار می کنیم.

وی در همین زمینه افزود: امسال باحمایت سازمان منطقه آزاد بهترین شرایط اسکان و پذیرایی را برای شرکت کنندگان فراهم کردیم.

گروه برگزاری جشنواره و نیروهای همکار با جشنواره همگی در حیطه تخصصی خودشان جزو حرفه ای ترین افراد هر حوزه هستند.

اما به خاطر شرایط کرونا نتوانستیم خیلی از همکاران دوره های قبلی را دعوت کنیم و باید ابراز ناراحتی خودم را از عدم دعوت گروه های نمایش کافه ای به خاطر محدودیت های کرونا و برگزاری اش به صورت نمایش فیلم را، اعلام کنم.

وی در ادامه متذکر شد: اگر در جشنواره کمبودی وجود دارد  این کرونا بود که اجازه پیشروی بیشتر به ما نداد و امیدواریم که سال۱۴۰۰ با حضور پرشور شرکت کنندگان جشنواره را برگزار کنیم.ما سعی کردیم که جشنواره در این شرایط نقطه امیدی برای تئاتر باشد و این هنر را در بدترین روزهایش زنده نگه دارد. امسال تلاش کردیم جشنواره به سمت مجازی نرود و چون شیوه ی اجرای ما در این جشنواره محیطی و در ساحل خلیج فارس است؛ برگزاری آنلاین آن به نمایش ها آسیب می زد.

عباس نجاری در پایان حضار را دعوت کرد تا ویدئوی پروفورمنس‌آرتِ «من درباره عشق حرف می‌زنم» با طراحی و اجرای عبدالرضا شیبانی را تماشا کنند. در این مراسم نیز به همه حضار هدایایی تقدیم شد.

سومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش به دبیری عباس نجاری و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ اسفندماه ۹۹ در جزیره کیش برگزار می‌شود.