به گزارش هنرآنلاین، این مسابقه با هدف شناسایی و کشف استعدادهای خلاق و تبادل دست‌آوردهای حوزه‌ فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌نویسی ایران و ایجاد فرصت ارتباط و تبادل تجربه در زمینه‌های مختلف هنر سینما و تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود. بر همین اساس از تمامی فعالان سینما و تئاتر ایران، پیشکسوتان، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و جوانان علاقه‌مند این عرصه دعوت شده تا در این رویداد فرهنگی و هنری شرکت کنند.

پنجمین مسابقه‌ فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌ کودک و نوجوان در دو مرحله صورت می‌گیرد به‌گونه‌ای که ابتدا طرح‌های ارسالی با توجه به شرایط مسابقه از سوی هیئت انتخاب بررسی و آثار برتر معرفی می‌شود و در مرحله دوم صاحبان آثار برتر یک ماه فرصت دارند تا نسخه اصلی فیلم‌نامه (سینمایی و فیلم کوتاه)، نمایش‌نامه و پویانمایی (داستانی کوتاه) خود را برای داوری نهایی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند .

بر اساس فراخوان موضوع این مسابقه در بخش «تألیفی» با موضوع آزاد، در حوزه «اقتباسی» از آثار چاپ شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در بخش «قهرمانان وطن» با موضوع‌های (اسطوره من، همچون پدر، مهربان و زندگی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی) اعلام شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در پنجمین مسابقه‌ فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کودک و نوجوان تا ۱۵ فروردین سال۱۴۰۰ فرصت دارند به پایگاه اینترنتی مسابقه به نشانی cinema.kpf.ir مراجعه و آثار خود را در قالب فایل pdf بارگذاری و فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند. همچنین زمان اعلام آثار راه‌یافته به مرحله دوم ۳۱ فروردین و زمان ارسال آثار راه‌یافته به دبیرخانه تا ۱۰ خرداد اعلام شده است و برگزیدگان نهایی روز ۱۰ تیر۱۴۰۰ معرفی می‌شوند.

متقاضیان شرکت در این رویداد برای آگاهی از شرایط و مقررات می‌توانند به پایگاه خبری کودک و نوجوان به نشانی kanoonnews.ir و پرتال کانون به نشانی kpf.ir مراجعه کنند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۸۷۱۵۵۴۵ داخلی ۴۰۵ و ۴۰۸ تماس بگیرند. دبیری پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری را امیر مشهدی‌عباس بر عهده دارد.

متن فراخوان را می‌توانید اینجا ببینید.

دانلود فایل