سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم بلند «جیغ بنفش مورچه‌ها» ساخته مهدی رضایی است که در نخستین جشنواره «هنرزنده است» حضور یافته و برای علاقمندان به نمایش در می‌آید. در خلاصه داستان فیلم «جیغ بنفش مورچه» آمده است:  امیر که جوانی ۲۵ ساله است از نوجوانی درگیر اعتیاد شده و اکنون یلدا نامزدش در تلاش برای رها کردن او از ظلمت و جلوگیری از سقوط او به قعر چاه تباهی است ...  محمد میرعلی، آتنا تندرو، آرتین رضوانی، میلاد کرباسی، کامران طاهری، محمد سعیدی، زرین نوروزی، سینا رهبری، آنیتا یوسفی، حمیدرضا عیوضی، مجید رمضان نصب، نیما عابدی، یاسی رضازاده، ندا کاوندی، هانیه صفائی، مهسا موید، آیلار یوسفی زاده، حامد کهن ترابی، امیر رفیعی، حمیدرضا جواهری، ساره ارجمند، صبا صدیق زاده، سبا میرحسنی، نازی خاتمی و علی باقری در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهدی رضایی کارگردان این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ساخت فیلم «جیغ بنفش مورچه‌ها» گفت:این فیلم اولین تجربه سینمایی من بود. اما از مدت‌ها پیش کسانی که قرار بود در این پروژه بازی کنند را زیر نظر گرفته بودم، اکثر آن‌ها بازیگران تئاتری هستند که تجربه‌های گوناگونی را با هم داشته‌ایم. ماحصل تلاش‌های ما تبدیل به فیلم «جیغ بنفش مورچه‌ها» و شرکت دادن آن در جشنواره هنر زنده است، شد.

او در ادامه درباره شرایط هنرمندان در این روزهای کرونایی بیان کرد: من به عنوان اولین تجربه سینمایی در جشنواره «هنر زنده است» شرکت کردم و به عنوان یک کارگردان تئاتر باید بگویم که وضعیت تئاتر بسیار اسفناک‌تر است. شرایطی که امروز شاهدش هستیم، بر می‌گردد به این مطلب که تا چه اندازه هنر را به عنوان مقوله مهمی می‌شناسیم، به ما ثابت شد اگر هنر باشد،  دیده می‌شود و اگر نباشد مهم نیست، در صورتی که باید در هر شرایطی هنر باشد.

رضایی با بیان اینکه بی توجهی و بی اهمیتی معمولا از طرف متولیان هنر صورت می‌گیرد نه مردم، ادامه داد: اکثر افراد جامعه هنر را دوست دارند و ارتباط نزدیکی با آن برقرار می‌کنند، همه ما به هنر نیاز داریم حتی بدون دانستن.

او در خاتمه گفت: جشنواره «هنر زنده است»، برای من کار جالبی بود چون هنر مستقیما به جامعه مربوط است، زنده نگه داشتن هنر یعنی زنده نگه داشتن جامعه.

آثار بخش فیلم نخستین دوره جشنواره آنلاین «هنر زنده است» از ۱۰ تا ۲۰ اسفند ۹۹ در سالن اصلی پردیس موسیقی و تئاتر باغ کتاب روی پرده می‌رود.