سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم کوتاه «هفت سال ده روز کم» ساخته حمید نوری دوشنبه 11 اسفندماه در هجدهمین جشن تصویر سال در خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید.

در خلاصه داستان این فیلم که  به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید نوری ساخته شده، آمده است: شوهر لیلا، بخاطر طلاق و مهاجرت، لیلا را از دیدار با پسرش (توفیق) محروم کرده است. پس از مدت‌ها لیلا موفق می‌شود پسرش را ببیند و در این دیدار متوجه رازهایی می‌شود که تصمیم می‌گیرد او  را به نحوی به شهر خود ببرد. بیتا معیریان، فربد احمدی، صفر محمدی، محمد خوشبختیان و نعیم شیخ محبوبی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

پیمان شاه‌محمدی پخش‌کننده بین‌الملل این فیلم، درباره داستان این فیلم توضیح داد: فیلم کوتاه «هفت سال ده روز کم» که در حال ارسال و پخش بین‌المللی آن هستیم، به موضوعی تلخ و اجتماعی می‌پردازد که سالانه قربانیان زیادی را درگیر می‌کند. در این فیلم کوتاه، نگاهی روانشناسانه و اجتماعی به مقوله طلاق و کودک آزاری در سنین پایین دارد که تعداد قربانیان این موضوع کم نیستند و مجبورند آسیب‌های ناشی از این انزوای روحی را تا سال‌ها با خود به همراه داشته باشند.

او  در ادامه بیان کرد: اکثر کودکان و نوجوانانی که درگیر این ناهنجاری در جامعه می‌شوند، سال‌ها با ترس و اضطراب شخصیتی همراه هستند و در رویارویی با جامعه و اجتماع همیشه به دنبال مقصر می‌گردند و در یک حالت نگرانی به سر می‌برند.

 شاه‌محمدی همچنین درباره حضور این فیلم در جشنواره‌‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: فیلم‌های داستانی با محوریت خانواده و روابط اجتماعی برای مخاطبان سراسر دنیا جذاب هستند و از سویی احساس همذات پنداری و درک عاطفی را برای مخاطبین به همراه دارد. ما به دنبال ایجاد حل بحران ناشی از اختلالات عاطفی و اجتماعی در این فیلم هستیم.