به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نهاله رودکی، مهرداد پازوکی درباره این همکاری گفت: آخرین اثر من در قالب آلبوم «خنده باران» با صدای علیرضا افتخاری بود که سال ۱۳۸۱ منتشر شد که بعد از آن به خاطر کارهای تحقیقاتی و پژوهشی فعالیتی در زمینه تولید آلبوم نداشتم. البته سال گذشته تک‌قطعه از من منتشر شد که چون مطلوب نظر نبود آن را به حساب کار جدی نمی‌گذارم و چند کار اجرای ارکستر هم داشتم اما به صورت حرفه‌ای و جدی آلبوم موسیقی از من در بازار موسیقی منتشر نشده است. بنابراین همکاری‌ام با محمد یادگار خواننده خوش‌صدا و چهره جدید موسیقی ایران اولین فعالیت من بعد از ۱۹ سال محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اولین قطعه از این مجموعه «به سفر فکر نکن» نام دارد که بر اساس شعری از فرزانه ملکی در دستگاه نوا ساختم و با صدای محمد یادگار اجرا و توسط پژمان بلورچی ناشر باسابقه موسیقی منتشر شده است. سازبندی این اثر ارکسترال است که در اکثر کارهای من شنیده می‌شود و از آنجا که شعر این قطعه به نوعی عاطفی است از سازهای بادی–چوبی برای نشان دادن این فضا استفاده کردم.

پازوکی با اشاره به همکاری با صداهای جدید در موسیقی ایرانی گفت: من معتقدم در شرایط کنونی باید از خوانندگانی که تمایل دارند در عرصه موسیقی ایرانی فعالیت کنند حمایت کنیم تا افراد و صداهای جدید وارد این ژانر شوند.

این آهنگساز در خاتمه خاطرنشان کرد: هم اکنون اولین اثر از مجموعه آلبوم منتشر شده و تا سال آینده با انتشار دیگر قطعات، آلبوم شکل خواهد گرفت. همچنین اشتیاق تشکیل ارکستری را دارم که بتوانم این آثار را به صحنه بیاورم.

قطعه «به سفر فکر نکن» به آهنگسازی مهرداد پازوکی، خوانندگی محمد یادگار و تهیه‌کنندگی پژمان بلورچی در موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی منتشر شده است.