سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ذائقه و سطح سلیقه بسیاری از بانوان و آقایان طی دهه اخیر در زمینه انتخاب سبک پوشش تغییر کرده و انتخاب لباس مناسب به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی آن‌ها در تمام ایام سال مطرح بوده است.

از همینرو، فضایی رقابتی در سطح بازار ایجاد شده و در راستای تأمین نیاز آحاد جامعه در زمینه مد روز، جمع کثیری از طراحان و تولیدکنندگان در صدد تأمین محصولات پشت ویترین خود با تکیه بر نیاز و خواست جامعه هدف هستند.

در عین حال، کرونا بسیاری از موضوعات روز جامعه و چه بسا کمیت خرید پوشاک توسط مردم در آستانه سال نو را تحت تأثیر قرار داده است؛ با این همه به نظر می‌رسد نیاز به خوش‌‌پوشی در میان مردم همچنان احساس شده و هر قدر هم که این مهم در اولویت برنامه‌های خرید قرار نداشته باشد اما همچنان به عنوان یک صورت مسئله مهم در سبد خانوار مطرح است.

در این میان، ارائه محصولات برتر به ویژه در زمینه‌های هنری نسبت به سایر رقبا و استفاده از گام‌های صحیح در انتخاب استراتژی برای رسیدن به موقعیت مطلوب در مقابل رقبا، از جمله اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در مدل‌های کسب‌و‌کار است حال آنکه جریان مد و لباس کشور به شدت با موضوعات فرهنگی و هنری نیز گره خورده و در ادامه، انواع بازار در بحث‌های کلان اقتصادی نیز در فضای بازار رقابتی رصد خواهند شد.

در چنین شرایطی و به ویژه طی این روزها و در آستانه ورود به سال جدید و داغ شدن تب خرید لباس در میان مردم، بخش مهمی از دانش بازاریابی گره‌گشا است که به نوع کسب‌وکار، وضعیت بازار و مصرف‌کننده بستگی دارد. صاحبان کسب‌وکارها با در نظر گرفتن عوامل بسیاری مانند هزینه‌‌ تولید و توزیع، رقبا، موقعیت استراتژیک و مشتریان هدف، باید بتوانند بهترین استراتژی برای قیمت‌گذاری محصولات خود را پیدا کنند تا بیشترین سود را کسب کنند.

در نتیجه روش‌های قیمت‌‌گذاری محصولات و خدمات باید به‌ گونه‌ای باشد تا مشتریان ارزش محصول را درک کنند و یا به خرید آن تشویق شوند هر چند که در شرایط موجود متأثر از شیوع کرونا، می‌توان پیش‌بینی کرد که به لحاظ کمی، میزان خرید مردم در زمینه پوشاک و تمامی متعلقات کاهش یابد.

به هر روی مشتریان عنصر اصلی کسب‌وکارها در روزهای پایانی سال هستند و در همین راستا، پیش‌بینی نیازهای مشتریان از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان عرصه مد و لباس به ویژه جامعه طراحان و تولیدکنندگان در این ایام است.