سرویس سینمایی هنرآنلاین: «زد و بند» نخستین ساخته سینمایی داود نوروزی، یک درام معمایی پر‌گره‌ است که به مشکلات تأمین دارو و سوداگری در این حوزه اشاره دارد و معضلات و ناهنجاری اجتماعی را به تصویر می‌کشد

در خلاصه داستان «زد و بند» آمده است: در هیاهوی بی‌اندازه جامعه، هستند افرادی که کارشان را با زد و بند پیش می‌برند و آدم‌های قصه ما از این قاعده مستثنا نیستند. امین زندگانی، هنگامه حمیدزاده، همایون ارشادی، فریبا کوثری، محمدعلی کیانی و سید مهرداد ضیایی بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

این کارگردان درباره فیلم «زد و بند» به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این فیلم در ابتدا ساده به نظر می‌آید، اما به لحاظ درام، گره‌ها و کنش‌های درونی خاصی دارد و شخصیت‌های پیچیده‌ای را در دل متن شاهد هستیم. در کل، فیلم‌های معمایی به لحاظ «درام» فیلم‌های سختی به‌حساب می‌آیند و ساختن این‌گونه متن‌ها خیلی راحت نیست، اما خدا را شاکرم که درنهایت توانستم از پس ساخت این اثر برآیم.

فیلم زد و بند

نوروزی درباره موضوع این فیلم نیز توضیح داد: در کنار پرداختن به مشکلاتی که مردم در حوزه دارو دارند و به تصویر کشیدن برخی از افراد سوداگر و منفعت‌طلب که در این حوزه کار می‌کنند، دوست داشتم موضوع امید را هم در فیلمم مطرح کنم و بگویم با وجود همه مشکلات همچنان امید هست و باید امیدوار باشیم و به افراد منفعت‌طلب اجازه جولان ندهیم.