سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش «چشم‌های بسته از خواب» نوشته محمد چرم‌شیر به کارگردانی مجتبی جدی و تهیه‌کنندگی سهیل طهماسبی‎فر از ۹ اسفندماه ساعت ۱۷ و ۱۹ در عمارت روبرو اجرا خواهد شد. بازیگران این نمایش الهام ابنی، مرضیه فیلی و علیرضا لطفی‌زاده هستند.

مجتبی جدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره دلایل انتخاب این نمایشنامه به‌منظور اجرا گفت: آقای چرم‌شیر تعدادی نمایشنامه نوشته است که در آن‌ها به کارگردان، پیشنهادی به لحاظ فرم اجرا نداشته است و کارگردان می‌تواند طراحی خود را برای اجرای آن آثار داشته باشد. نمایشنامه «چشم‌های بسته از خواب» نیز از همین دست از آثار این نمایشنامه‌نویس است و ازاین‌رو چون دستم در فضاسازی نمایش باز بود، آن را انتخاب کردم و تصمیم به اجرای آن گرفتم.

او ضمن اشاره به این که نمایش «چشم‌های بسته از خواب» داستان خطی ندارد، عنوان کرد: این نمایش روایتی از فروپاشی یک خانواده است که روابط آن‌ها دچار سردی شده و درنهایت این اتفاق منجر به مرگ پدر خانواده می‌شود.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با بیان اینکه تمرینات این نمایش از مهرماه شروع شد، اظهار کرد: قرار بر این بود این نمایش آذرماه به صحنه آید که در پی تعطیلی سالن‌های نمایش به دلیل شیوع ویروس کرونا این امکان فراهم نشد.

جدی درباره فضای اجرایی نمایش «چشم‌های بسته از خواب» یادآور شد: ازنظر فضاسازی نمایش، مکان‌بندی و زمان‌بندی سیال است و مخاطب با یک مکان و زمان ثابت در این نمایش روبرو نمی‌شود. با توجه به ایده اجرایی شکل‌گرفته، خانه‌ای با سقف و پلان کف در صحنه دیده می‌شود اما این خانه دیوار ندارد و این موضوع به دلیل تأکید بر سیالیت است.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: قرار بود این نمایش را سال گذشته روی صحنه آوریم که به دلیل تعطیلات سالن‌های نمایش در پی شیوع ویروس کرونا، زمان اجرا مدام به تعویق افتاد. قطعاً مردم به دلیل وضعیت ایجادشده به دلیل بیماری همچنین شرایط اجتماعی و اقتصادی به‌قدری ازنظر روحی دچار آسیب شده‌اند که حداقل نباید فضای فرهنگی را تعطیل کرد چرا که با تعطیلی این فضا، باری به مشکلات روحی و روانی آحاد جامعه اضافه خواهد شد.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.