به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، هشتمین دوره جشنواره ملی نقش تن‌پوش در بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی و با هدف بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه صنعت مد و لباس کشور، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی ایشان به مراکز تولیدی و صنعتی، کمک به تجاری‌سازی و تولید طرح‌های منتخب جشنواره و کمک به انتقال مفاهیم و مؤلفه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی از طریق تن‌پوش برگزار می‌شود.

بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره شامل بخش اصلی با موضوع آزاد، بخش ویژه برندهای پوشاک و بخش موضوعی جشنواره بوده و همچنین بخش‌های غیر رقابتی شامل برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه آثار منتخب جشنواره، نمایشگاه ویژه برندهای پوشاک، آثار طراحان برجسته و آثار تولیدکنندگان جوان خواهد بود.

در بخش رقابتی این دوره از جشنواره، علاوه بر بخش تی شرت، بخش شال و روسری نیز به قالب‌های دریافت آثار جشنواره اضافه شده است و طراحان و هنرمندان علاقه‌مند، می‌توانند در یک یا هر دو بخش به خلق اثر پرداخته و رقابت کنند.

بخش مسابقه موضوعی این دوره از جشنواره نیز با محوریت عفاف و حجاب (نگاه مدرن و خلاقانه به مفاهیم و مولفه‌های مرتبط با عفاف و حجاب) با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار خواهد شد.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش، ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ اعلام شده و نمایشگاه، آئین اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در جشنواره  به نشانی  www.jdart.ir/tanpoosh مراجعه کنند. همچنین فایل فراخوان کامل این جشنواره جهت دانلود در زیر درج شده است.

هشتمین جشنواره نقش تن‌پوش به همت جهاد دانشگاهی هنر و با همکاری برندهای پوشاک و حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دانشگاه ها و دانشکده‌های هنری، ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و اتحادیه‌ها و صنوف پوشک و به دبیری امین مختاری در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.