سرویس موسیقی هنرآنلاین: سومین اجرای روز پنجم در شنبه دوم اسفند به بخش بین‌الملل اختصاص داشت و از ساعت ۲۰ هنرنمایی نوازنده آلمانی پخش شد.

موریس ارنست نوازنده پیانو از آلمان که امسال برای نخستین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرده است، در شروع اجرای خود یک قطعه از یوهان سباستیان باخ، یکی از مشهورترین آهنگسازان تاریخ موسیقی را نواخت. اجرای قطعه‌ای از واریاسیون گولدبرگ هم جزو برنامه این نوازنده آلمانی بود که از تکنیک‌های خاص نوازندگی بهره‌مند است.

ارنست که علاقه زیادی به اجرای قطعات معاصر دارد، در این اجرا یک قطعه معاصر دیگر را نیز به‌صورت رسیتال پیانو اجرا کرد.

موریتس ارنست در سال ۱۹۸۶ در آلمان متولد شد و از چهارسالگی نواختن پیانو را آغاز کرد. بعد از اتمام دبیرستان، فراگیری این ساز را در مدرسه‌ی موسیقی دتمولر ادامه داد و در آنجا موسیقی‌شناسی خواند و در آن دوران، جوایز متعددی نیز کسب کرد. در سال ۲۰۰۳، برای تکمیل آموزه‌هایش نزد لوین فویشت واگنر رفت و اندکی پس‌ازآن، به‌طور مرتب به اجرای برنامه در اروپا و سراسر جهان پرداخت.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.