سرویس موسیقی هنرآنلاین: شنبه دوم اسفند، دومین اجرای روز پنجم سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به نوازندگان هنرستان پسران اختصاص داشت و آن‌ها در دو بخش موسیقی کلاسیک و موسیقی دستگاهی به اجرای کنسرت پرداختند.

این کنسرت ابتدا با اجرای بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان نوجوان شروع شد که آن‌ها در شروع کنسرتو ویولن ویوالدی در لامینور را اجرا کردند و سپس «ساراباند» اثر جرج فردریک هندل و درنهایت چهار رقص از کارهای کومیتاس را به زیبایی اجرا کردند.

اعضای این گروه را مهبد عرفانی (سولیست ویولن)، ابوالفضل امیدی، نیما نجارها، آریا احتشامی، میلاد طاهرخانی (نوازنده‌های ویولن)، محمدحسن صادقی‌فر (نوازنده آلتو)، ابوالفضل فریدونی و پارسا نیوپور (نوازنده‌های ویولنسل) و امیررضا شهرآبادی (نوازنده کنترباس) تشکیل می‌دادند.

سرپرست این گروه گفت: ارکستر زهی هنرستان سالیان سال وجود داشته و فعالیت می‌کرده است. ما امسال به خاطر کرونا مجبور شدیم با یک تعدادی از بچه‌ها در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته باشیم. ابتدا یک قطعه دیگری را آماده کرده‌ بودیم ولی متأسفانه برای یکی از سولیست‌های ما مشکل ایجاد شد و آن قطعه را تغییر دادیم. همه بچه‌های ما در پایه کلاسی نهم، دهم و یازدهم دبیرستان هستند و بسیار بچه‌های آینده داری هستند.

پس از اجرای موسیقی کلاسیک نوبت به اجرای موسیقی دستگاهی توسط نوجوانان هنرستان پسران رسید تا قطعات مربوط به درس گروه‌نوازی خودشان را اجرا کنند. رپرتواری که این گروه اجرا کردند مربوط به دستگاه ماهور بود که ابتدا با یک پیش‌درآمد از استاد هرمزی شروع شد. آن‌ها در ادامه رنگ «شهرآشوب» مربوط به ردیف و چهارمضراب استاد حسین علیزاده را اجرا کردند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.