سرویس موسیقی هنرآنلاین: جمعه اول اسفند، در دومین اجرای روز چهارم، گروه آوای اصلان کتول از شهرستان علی‌آباد کتول به اجرای قطعات کتولی پرداختند که این اجرا از ساعت ۱۸: ۳۰ پخش شد.

گروه آوای اصلان کتول این کنسرت را با اجرای مقام «هرایی علیسیا» آغاز کردند. علی سیاه هنرمند برجسته و مبدع مقام هرایی است.

دومین قطعه‌ای که توسط این گروه موسیقی کتولی اجرا شد قطعه «می فاطی رو ندینم» با شعری از نعمت اصلان کتولی بود. «هی باغچه سران» قطعه سومی بود که این گروه به زبان کتولی اجرا کردند.

این کنسرت که بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شد با قطعه «چَکهِ سِما» به پایان رسید. چَکهِ سِما یا چکه سماع گونه‌ای از رقص‌های محلی است که خاستگاه آن بیشتر استان مازندران است. این‌گونه از رقص رایج‌ترین گونه در مازندران است که اغلب در مراسم محلی و جشن‌ها برگزار می‌شود و پشت آن یک منظومه وجود دارد.

علی اصلان کتولی (نوازنده کمانچه). نعمت اصلان کتولی (خواننده و نوازنده دوتار)، حسین اصلان کتولی (خواننده و نوازنده دوتار) مهدی اصلان کتولی (نوازنده تنبک)، صاحب اصلان کتولی (نوازنده دایره‌زنگی)، افسانه اصلان کتولی و عالمه اصلان کتولی (گروه کر) اعضای گروه آوای اصلان کتول را در این کنسرت تشکیل می‌دادند.

علی اصلان کتولی نوازنده کمانچه و یکی از آهنگسازان سریال «پایتخت» درباره این اجرا گفت: تالار رودکی ازلحاظ صدا کیفیت بالایی داشت و همکاری که با ما داشتند بسیار خوب بود. بچه‌های گروه به من گفتند چقدر سالن صدابرداری خوبی داشت. این اجرا با وجود این که آنلاین و بدون تماشاگر برگزار شد ولی برای ما لذت‌بخش بود.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.