سرویس موسیقی هنرآنلاین: جمعه اول اسفند در اولین اجرای روز چهارم جشنواره موسیقی فجر، اجرای گروه چکاد به خوانندگی مجتبی عسگری و سرپرستی عابد خدامی پخش شد.

اعضای گروه موسیقی چکاد ابتدا قطعه «شب‌ نیشابور» که یکی از ساخته‌های استاد فرامرز پایور است و استاد شجریان نیز آن را خوانده بود اجرا کردند. در این قطعه از رباعیات خیام استفاده شده است.

در ادامه قطعه «عشاق» به صورت ساز و آواز اجرا شد و تصنیف «از خون جوانان وطن لاله دمیده» نیز آخرین قطعه‌ای بود که این گروه اجرا کردند. «از خون جوانان وطن لاله دمیده» که یکی از تصنیف‌های فاخر موسیقی ایران به شمار می‌رود از ساخته‌های عارف قزوینی است.

عابد خدامی (سرپرست و نوازنده کمانچه)، مجتبی عسگری (خواننده)، زمان خیری(نوازنده نی)، شهریار جعفری (نوازنده عود)، پانیذ مجاهدنیا (نوازنده تار)، حامد بالنده (نوازنده سنتور)، محمد براهیمی (نوازنده رباب) و مرتضی آقاباقری (نوازنده تنبک) اعضای این گروه را تشکیل می‌دادند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.