سرویس موسیقی هنرآنلاین: در چهارمین اجرای روز سوم جشنواره موسیقی فجر گروه رستاک به سرپرستی سیامک سپهری به صحنه رفت.

اولین قطعه اجرای این برنامه «وهار» نام داشت که از کارهای کردی بوده و در آلبومی از این گروه با نام «بهار» منتشر شده و سبک محلی و شاد دارد.

گروه رستاک در این کنسرت قطعات شناخته‌شده خود را که با آن محبوب شدند شامل «بارون» و «رعنا» روی صحنه برد. این گروه در تمام این سال‌ها با پرداختن به موسیقی مناطق مختلف ایران سبکی متفاوت را رقم زده است.

در اواسط برنامه قطعه «بوتورای» توسط رستاک اجرا شد و گروه این قطعه را به گروه کامکار تقدیم کرد. این کار هم جزو قطعات کردی شناخته‌شده است که بارها توسط خوانندگان مختلف ازجمله شهرام ناظری خوانده شده است.

در انتهای برنامه از احسان اسداللهی برای نوازندگی گارمون به روی سن دعوت شد و گروه با همراهی این نوازنده قطعه «لاله لر» را که یکی از قطعات ریتمیک آذری است به زیبایی هرچه‌تمام‌تر اجرا کرد.

سیامک سپهری: سرپرست گروه و تار/ فرزاد مرادی: خواننده و عود، سه‌تار، قوپوز، دوتار و باغلاما/ بهزاد مرادی: خواننده و سازهای کوبه‌ای/ اکبر اسماعیلی‌پور: تار و عود/ دینا دوستی: کمانچه /حامد بلندهمت: سازهای بادی / مجید پوستی: سازهای کوبه‌ای/ یاسمن نجم‌الدین: قانون/ امید مصطفوی: سازهای کوبه‌ای/ پریسا اینانلو: سازهای کوبه‌ای/ نوازنده مهمان: احسان اسداللهی: گارمون اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.

وهار (کردستان)/ رعنا (گیلان)/ غربت (کرمان)/ لیلا (خراسان)/ بارون (لرستان)/ بوتورای (کردستان)/ لاله‌لر (آذربایجان) /هله‌ مالی (بوشهر)/ واسونک (شیراز)/ سوزله (کردستان) قطعات اجرایی این برنامه بود.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.