سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش «چرک»  نوشته و کار عادل عزیزنژاد از ۲۷ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و بازیگران این نمایش سودا بختیاری، نفیسه مهری، محمدرضا اکبری و عادل عزیز نژاد هستند.

عادل عزیزنژاد در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: نمای «چرک» پیش‌تر در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه آمد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای آن متوقف شد. این ویروس آرامش و ثبات را از تمام جهان گرفته است و کشور ما نیز ناگزیر درگیر این موج فزاینده شده است و به‌تبع آن فضای تئاتر هم در شرایط عادی ندارد و هر آن مورد محرومیت و محدودیت واقع می‌شود.

او افزود: با این حال تمامی عوامل و امکانات در کنار ما بودند تا نمایش «چرک» دوباره اجرا شود گرچه در انجام امور و هماهنگی برای توقف اجراهای نمایشی مسائلی وجود دارد که به گمانم می‌تواند با مدیریت بهتری صورت گیرد. ما یک بار این نمایش را پاییز امسال روی صحنه بردیم اما به دلیل وضع مقررات و اعمال محدودیت برای اجرای نمایشی ناشی از بیماری کووید- ۱۹، روزی که در سالن برای اجرا آماده بودیم مجبور به ترک سالن شدیم و در ادامه اجرای ما به‌طور کلی از پردیس تئاتر شهرزاد پایین آمد به این امید که در شرایط مناسبی این نمایش دوباره روی صحنه برود و اجرای کاملی داشته باشد.

این کارگردان تئاتر همچنین اضافه کرد: «چرک»، یک نمایش عادی نیست. مسئله‌ای که در آن دستمایه کار و اجرا قرار گرفته است موضوع روز اجتماع است. پدیده‌ای به نام تغییر جنسیت در کشور ما وضعیت مشخص و روشنی ندارد. حتی نسبت به این پدیده آگاهی و اطلاع‌رسانی مناسب و کافی نشده است از طرفی نهادها و سازمان‌های مسئول در برابر آن کاری از پیش نبرده‌اند به‌طوری‌که برای شهروندان ایرانی تغییر جنسیت یک تابو است.

بازیگر سریال «گروهبان بلال» تصریح کرد: ساختار نمایش «چرک» بر اساس فرم مینیمالیستی بنا نهاده شده و با شیوه‌ای مدرن قصه نمایش و میزانسن‌ها طراحی و کارگردانی شده است. قصه نمایش در محیط یک خانواده شکل می‌گیرد به‌طوری‌که نامادری این خانواده دچار بحران هویت ناشی از تغییر جنسیت می‌شود و با مصائب و مسائل پیش روی آن درگیر می‌شود.

عادل عزیز نژاد در پایان گفت: نمایشنامه «چرک» از سوی نشر روزگار در دست چاپ قرار گرفته است که در هفته پایانی اجرا از نسخه چاپی نمایشنامه رونمایی خواهد شد.

در خلاصه داستان نمایش «چرک» آمده است: همه‌اش تقصیر آدم بزرگای بچگیامه، ای‌کاش به جای کش مو و عروسک برای من ماشین کوکی می‌آوردن.

عادل عزیز نژاد پیش‌تر با نمایش «یک خانواده محترم» در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و با این نمایش در شش بخش کاندید دریافت جایزه شد. و در آخرین تجربه بازیگری خود برای فریدون ولایی در «نمایش کَر» روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر به ایفای نقش پرداخت. او همچنین در سال ۹۷ نمایش «مزون» را در  پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه آورده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: رخسان معینی صالح دستیار کارگردان، امیرحسین علیپور طراح صحنه و دکور، طراح لباس پانیذ حمیدیان فر و آهنگساز سعید مهاجر.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.