سرویس موسیقی هنرآنلاین: پنجشنبه ۳۰ بهمن در اولین اجرای روز سوم جشنواره موسیقی فجر، اجرای نوازندگان هنرستان موسیقی دختران و همچنین استعدادهای دانشگاه هنر پخش شد.

در ابتدای این برنامه، ملیکا چمن‌آرا نوازنده پیانو و یکی از نوازندگان هنرستان موسیقی دختران یک قطعه از روبرت شومان با نام «آرابسک اپوس ۱۸» را اجرا کرد.

چمن‌آرا پیانو را در سن چهار سالگی نزد امیر صراف فرا گرفته و پس از آن در هنرستان شاگرد رافائل میناسکانیان بوده است.

‎در ادامه یاسمن فرامرزی‌نژاد نوازنده ساز ابوا روی صحنه آمد و قطعه‌ای را از «۱۲ فانتزی» جورج فیلیپ تلمان اجرا کرد. فرامرزی‌نژاد نیز آموزش موسیقی را با منوچهر صَهبایی شروع کرده و در ادامه شاگرد یاسمن کیمیاوی بوده است.

‎آیدا رجبی که دو دوره برنده جایزه ملی موسیقی جوان شده است، سومین نوازنده‌ای بود که به روی صحنه آمد و «سوئیت شماره ۳» اثر باخ را اجرا کرد. آوا پویاکاشانی نوازنده کنترباس نیز در ادامه قطعه زیبا و سخت «بوره» در می مینور اثر باخ را نواخت. پویاکاشانی عضو ارکستر سمفونیک صداوسیما و همچنین عضو ارکستر سمفونیک بانوان به رهبری نزهت امیری است.

‎در قسمتی از این برنامه روشا محمداصغری نوازنده فاگوت با روزیتا امیری نوازنده پیانو به دونوازی پرداختند.

‎پس از اجرای نوازندگان هنرستان موسیقی دختران، نوبت به اجرای استعدادهای دانشگاه هنر رسید.

5eeb60d0-39bf-4adf-a1dd-cb701acb3c3c

‎سارا نادری نوازنده ویولن و دانشجوی سال دوم کارشناسی از دانشگاه فرهنگ و هنر اولین نوازنده‌ای بود که روی صحنه آمد و به همراهی نیما شناوری نوازنده پیانو، یک سوناتی از فرانتس شوبرت اجرا کردند. نادری موسیقی را نزد لطفی و زربخش دنبال کرده و نیما شناوری هم ابتدا نوازندگی را نزد پدرش سعید شناوری و بعد با طاهری و رافائل میناسیانیان پی گرفته است.

‎هلیا سرایداریان دانشجوی دانشگاه هنر نوازنده بعدی بود که قطعات اپوس ۴۷، شماره ۳ و اپوس ۱۰، شماره ۵ فریدیک شوپن را اجرا کرد. سرایداریان ۱۰ سال است که ساز می‌زند و در حال حاضر شاگرد ربکا آشوقیان است.

‎در ادامه نازنین سلطانی‌راد دانشجوی ترم آخر دانشگاه هنر و نوازنده فلوت قطعه‌ای از ژاک ایبر نوازنده فرانسوی را اجرا کرد. او نیز موسیقی را ابتدا با رزاریان‌پور شروع کرده و بعد شاگرد موحد و لقا بوده است.

‎عطا رستگار آخرین نوازنده‌ای بود که روی صحنه آمد. او ساز گیتار کلاسیک را نوازندگی کرد و قطعات «سونات تورینا» و موومان‌های اول و دوم و سوم را اجرا کرد. رستگار موسیقی را با استاد پورساعی و استاد تفقدی و در دانشگاه هنر با گلفام خیام کار کرده است.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.