به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مراسم رونمایی از کتاب کاریکاتور «کارا» (آثار منتخب جشنواره ملی کاریکاتور کار) و کتاب «توسعه روستایی» ترجمه عیسی منصوری و کتاب «نظام حکمرانی» تألیف فرید احمدی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ برگزار شد.

کتاب «کارا» به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انتشارات علمی – فرهنگی تهیه شده است.

این کتاب شامل هفت بخش با مقدمه‌ای به قلم محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان «کاریکاتور، زبانی گویا برای به تصویر کشیدن مفاهیم اجتماعی» است. همچنین حامد شمس رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقدمه‌ای با عنوان «گفتمان سازی اجتماعی با زبان کاریکاتور» نگاشته و هادی حیدری دبیر مسابقه نیز در مقدمه‌ای به موضوع «گام مهم در خود انتقادی» پرداخته است.

مراسم رونمایی از کتاب کاریکاتور کارا

معرفی دبیر و داوران مسابقه، آثار برگزیده مسابقه ملی کارا و آثار راه‌یافته به بخش مسابقه از دیگر بخش‌های کتاب «کارا» است. پیوست این کتاب نیز شامل تصویر فراخوان مسابقه، گزارش تصویری جلسه داوری و اسامی راه‌یافتگان به کتاب مسابقه ملی کاریکاتور کار (کارا) می‌شود. سپس کتاب‌های «توسعه روستایی» و «نظام حکمرانی» نیز رونمایی شدند.

در ادامه مراسم، برگزیدگان مسابقه ملی کاریکاتور کار (کارا) با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی و تقدیر شدند.

مسابقه ملی کاریکاتور کار (کارا) به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با هدف ارتقای آگاهی شهروندان درباره کار و کارآفرینی برگزار شد و هیئت داوران از میان ۱۹۶ اثر رسیده چهار اثر را برگزیدند.

سلمان طاهری موفق به کسب جایزه ویژه شد و فیروزه مظفری جایزه اول، محمود نظری جایزه دوم و علی میرایی جایزه سوم را کسب کردند.

دبیری نخستین جشنواره ملی کاریکاتور کارا بر عهده هادی حیدری است و احمد عربانی، جواد علیزاده و علی درخشی اعضای هیئت داوران این جشنواره را تشکیل دادند. داوران با بررسی و ارزیابی ۱۹۶ اثر رسیده به دبیرخانه مسابقه برگزیدگان را با توجه به معیارهای نوآوری و خلاقیت در بیان مفهوم، توانمندی تکنیکی هنرمند و توجه به مفاهیم بومی و فرهنگی ایران انتخاب کردند.

جشنواره کارا با موضوعاتی همچون اشتغال زنان، توسعه اشتغال روستایی، مشاغل نوین (استارت آپ‌ها)، توانمندسازی، بیمه بیکاری، مشاغل آسیب‌دیده و متأثر از کرونا و توسعه تعاونی‌ها برگزار شد.